Fijn dat u de tijd neemt om het HVC Jaarverslag 2022 te lezen. Dit verslag bevat veel cijfers. Achter ieder cijfer schuilen de verhalen van mensen, vervolgde christenen ergens op de wereld. Ook deze verhalen delen we met u. We kijken nog één keer achterom naar 2022, in verwondering en dankbaarheid. In 2022 mocht de opbrengst groeien. Nog veel belangrijker is dat hierdoor de impact mocht toenemen. In de eerste plaats omdat God het werk gezegend heeft. Daarvoor zeggen wij Hem dank.

HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik deelt hoe hij terugkijkt op 2022:

Concrete hulp

We práten niet over hulp, we bieden het. Daadkrachtig en zonder omwegen, samen met gedreven lokale partners en veldwerkers. Aan de hand van de jaarcijfers geven wij daarom graag een indruk van het werk van HVC in 2022:

Verdeling uitgaven 2022

Lees hier welke impact wij mochten maken op:

...of bekijk hieronder de financiële jaarcijfers.

Zuinig en transparant

Eén van onze kernwaarden is zuinigheid. We zetten alles op alles om onze middelen doelmatig te besteden. We zijn ook graag transparant over onze financiën. Bekijk hier de financiële verantwoording 2022:

(open full screen voor de beste leeservaring)

Deze cijfers staan zo overzichtelijk op een rij dankzij HVC-medewerkster Jannie Verboon:

Jannie Verboon | HVC administratie

Ik zie wat er binnenkomt en check altijd alle omschrijvingen. Vervolgens zorg ik ervoor dat alle giften die zijn overgemaakt bij het juiste project terecht komen. Leuk werk hè?”

- Jannie Verboon | HVC administratie

Noodhulpgoederen uitdelen in Irak

HVC-vrijwilliger Piet van Brenk

“Vrijwilligerswerk voor HVC geeft mij een bredere blik op christendom. Ik mag zien dat God werkt; wereldwijd.” Aan het woord is Piet van Brenk (36), sinds 2017 vrijwilliger bij HVC. “Ik had toen net namens mijn werk een project (van een andere stichting) in Tsjaad bezocht en het zien van mensen in nood had me geraakt. Ik ging mezelf afvragen: ‘Ik ben christen, maar wat doe ik voor de ander?’ Ik zocht contact met HVC. Zo ging het balletje rollen. Het begon met de potgrondactie, maar ondertussen zit ik in de HVC-werkgroep Betuwe. We staan onder andere op verkopingen, organiseerden een autopuzzeltocht en concerten en dit jaar was er de ‘happen en trappen’ fietstocht. We halen hiermee geld op voor Irak.”
Lees het hele verhaal van vrijwilliger Piet >

Beleidsplan

In 2022 keken we óók alvast vooruit. We maakten biddend plannen, in verwachting en afhankelijkheid van de Heere. Dit resulteerde in een nieuw beleidsplan voor de jaren 2023 tot en met 2027.

• HVC gaat nog meer de brandhaarden van christenvervolging opzoeken, zodat wij present zijn op de plaatsen waar christenen het hevigst lijden onder vervolging.
  • HVC streeft naar intensiever contact met projectpartners in het buitenland, met meer nadruk op persoonlijke verbondenheid en gebed.
  • Door uitbreiding van het lokale netwerk probeert HVC tot in de haarvaten van de samenleving als Vriend in verdrukking aanwezig te zijn, waardoor snel en dichtbij hulp kan worden geboden bij rampen en in noodsituaties.
  • De evangelisten in het programma Steun een evangelist willen we nog vaker trainen en toerusten.
  • Voor de kinderen in het Omarm een kind-programma leggen we de focus op het bevorderen van hun emotioneel welbevinden.
  • In Nederland zet HVC zich in door christenen toe te rusten en aan te sporen tot gebed voor de vervolgde Kerk

Meer lezen? Het (verkorte) beleidsplan voor 2023-2027 staat online:

Lees het beleidsplan >

Soli Deo Gloria

Dit zijn woorden die wij in ons werk regelmatig gebruiken. Het geldt voor alles dat hierboven geschreven staat. Deze impact hadden wij niet op eigen kracht kunnen maken. Daarom: alleen aan God de eer.

Bedankt voor uw interesse in en betrokkenheid bij ons werk!

Team HVC en alle veldwerkers wereldwijd
U leest het HVC Jaarverslag 2022:

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Volg ons op

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.