Pianotalent Joël neemt cd ‘Timeless’ op voor Stichting HVC

31-10-2018Het is erg bijzonder als je als veertienjarige pianist een cd mag opnemen. Vorige week rondde Joël van Barneveld de opnames af voor zijn aankomende cd ‘Timeless’. De cd bevat een mix van prachtige klassieke en eigentijdse pianonummers. De cd komt naar verwachting dit najaar uit en de opbrengst komt ten goede van Stichting HVC.

Pianist van jongs af aan

Joël begon op zesjarige leeftijd met pianolessen. Het is voor hem het bijzonderste muziekinstrument: “Ik kan er al mijn gevoel in leggen en kan er helemaal bij wegdromen.” In 2017 werd Joël tweede op het christelijke Nederlands Première Concours. Naar aanleiding daarvan vroeg muziekuitgeverij Interclassic Joël om een cd op te nemen.

Een muzikale reis door de tijd

De nummers op de cd zijn onderverdeeld in vier blokken in chronologische volgorde: van barok (1600 – 1760), classicisme (1730 – 1820), romantiek (1800-1900) en eigentijdse klassieke muziek (vanaf 1950). Joël: “Elke tijd heeft zijn eigen charme.”

De cd ‘Timeless’ van pianist Joël van Barneveld komt naar verwachting dit najaar uit. Houdt onze website in de gaten voor meer informatie!
Houd mij op de hoogte over christenvervolging!
Hoe wilt u op de hoogte blijven?