Kinderverhaal: Papa
wilde liever een zoon

Dit verhaal komt van de kinderpagina van HVC. Naar de kinderpagina >

Lila schrijft met een stok haar naam in het zand, vlak bij het hutje waar ze in woont. Ze woont daar samen met haar vader, moeder en haar twee broertjes. Uit een ander hutje ziet ze haar beste vriendin Maya komen. Ze zwaait. Maya rent naar haar toe. “Wat ben je aan het doen?” vraagt Maya aan haar. Lila wijst naar haar naam. “Wat staat daar?” “Mijn naam,” zegt Lila trots. “Dat heb ik van mijn vader geleerd.” Maya kijkt haar met grote ogen aan. “Van jouw vader?” “Ja, hij heeft het mij deze week geleerd. En vanmiddag gaat hij mij leren vissen.” Nu kijkt Maya nog verbaasder.

Ondertussen lopen ze naar Lila’s hutje om even wat te gaan drinken. Haar moeder heeft koekjes gebakken. Verdrietig kijkt Maya naar de grond. “Mijn vader doet nooit iets met mij. Hij vindt het onzin als ik iets leer. ‘Je bent een last’, zegt hij vaak. Ik kost alleen maar geld. En ik kan niets goed doen in zijn ogen.” “Waarom?” vraagt Lila. Waarom ben jij een last? Je helpt toch altijd heel goed mee thuis.” Maya zucht. “Je weet toch dat wij hindoes zijn. Binnen ons geloof tellen meisjes gewoon niet mee. Alleen jongens zijn belangrijk. Papa had liever een zoon gehad. Later moet mijn vader geld betalen als ik ga trouwen. Daar heeft hij het nu al over. Dat wil hij helemaal niet, maar dat moet nou eenmaal.”

BIDDEN

Lila weet even niet wat ze moet zeggen. Intussen zijn ze bij het hutje aangekomen. Lila’s moeder heeft het gesprek gehoord. Ze zegt: “Wij bidden vaak voor jullie. We hopen dat jullie ook gaan zien dat het christelijke geloof het ware geloof is. God is liefde. Hier wordt iedereen hetzelfde behandeld. Of je nou een jongen of een meisje bent. Zo wil God dat. In Gods ogen is iedereen gelijk. En jij bent hier ook altijd van harte welkom. Dat weet je.”

“Maya!” horen ze ineens. “Waar ben je nou! Waar is mijn eten!” Het is Maya’s vader die zo schreeuwt. Maya rent meteen naar huis. Verdrietig kijken Lila en haar moeder haar na. Lila neemt zich voor om nog meer te bidden voor haar beste vriendin. Dan geeft ze haar moeder een dikke knuffel.

Hoe vond je dit verhaal?

Op de kidspagina vind je veel meer verhalen, spelletjes en kleurplaten! Neem snel een kijkje!

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Volg ons op

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.