Zó werken wij

Vastberaden

Waar we ook hulp bieden, we voegen het Woord – een Bijbelgetrouw Evangelie - bij de daad. Ook als dat om moed vraagt.

Concreet

We práten niet over hulp, we bieden het. Daadkrachtig en zonder omwegen, samen met gedreven lokale partners.

Inventief

Beperkingen inspireren ons. We bedenken graag vernieuwende oplossingen om met weinig, véél te bereiken.

Zuinig

We verspillen geen tijd en geld. We zetten alles op alles om onze middelen doelmatig te besteden.

Hier mag u ons aan houden!

Met deze mensen vormen wij graag een bondgenootschap

We focussen in ons werk op vier groepen mensen. Die vormen de pijlers van ons werk.

Vervolgde christenen

Onder deze pijler vallen hulpprojecten die gerichte, geestelijke en praktische ondersteuning aan vervolgde christenen bieden. Naast toerusting en bemoediging, biedt HVC hulp in noodsituaties. Samen met onze lokale projectleiders en contactpersonen staan we dag en nacht klaar voor wie vervolgd wordt vanwege zijn of haar geloof.

Bekijk deze projecten >

Evangelisten in verdrukking

Christenen in landen met vervolging betalen voor het belijden van hun geloof vaak een hoge prijs. Toch voelen velen zich gemotiveerd om het Evangelie te blijven verspreiden door daden en woorden, onder hun familie en in hun regio. We helpen dominees en evangelisten op uiteenlopende manieren om hun werk mogelijk te maken. Ook organiseren we acties om Bijbels en andere christelijke lectuur te verspreiden.

Bekijk deze projecten >

Kinderen in nood

Bij armoede, discriminatie of rampen worden kinderen vaak hard getroffen. Daarom richten we ons op het beschermen van kinderen van de vervolgde Kerk. Kinderen van wie de ouders zijn gevangen genomen of omgekomen, of die uit wanhoop aan hun lot zijn overgelaten. Door hen een thuis en (Bijbels) onderwijs te bieden, gaan ze van een uitzichtloze situatie naar een leven met Toekomst.

Ontdek deze projecten

Christenen in Nederland

Het thema christenvervolging brengen we onder de aandacht in Nederland. We roepen Nederlandse christenen op om te bidden voor en om te leren van hun vervolgde broeders en zusters. Het delen van verhalen en het bieden van - Bijbelse - verdieping staan centraal. Dit doen we op afstand, via deze website, het gratis Hulp Magazine en onze e-mails. Maar we komen ook heel graag bij u op school, in de kerk of bij uw club of vereniging!

Neem contact met ons op >

Aandacht voor de ander

Samen met vervolgde christenen willen wij niets liever dan de ander bereiken. Met hulp, maar vooral met het Evangelie. We zoeken altijd naar kansen om liefde te tonen aan wie zich geen christen noemt. Het onbaatzuchtig helpen van de ander, creëert vaak een opening voor het Evangelie. Wij helpen graag vervolgde christenen in hun verlangen om hun omgeving tot zegen te zijn.