Alle records gebroken tijdens tiende editie Plant een Bijbel

Record aantal potgrondzakken bij Plant een Bijbel 2024

De potgrondactie zit erop, nu kan het werk in het buitenland beginnen!

23 maart 2024

Met een recordopbrengst sluiten we vandaag de tiende editie van de landelijke potgrondactie Plant een Bijbel af. De potgrondactie van HVC breekt dit jaar meerdere records: niet alleen het aantal uit te delen Bijbels, maar ook het aantal afhaalpunten, het bedrag aan extra donaties en de hoeveelheid verkochte zakken potgrond zijn hoger dan ooit. “Ik ben echt verwonderd”, blikt Plant een Bijbel-coördinator Ferdinand de Landmeter terug. Een overweldigend (!) aantal van maar liefst 8400 Bijbels zullen dankzij de actie gedistribueerd worden naar vervolgde christenen in landen als India, Syrië en Afghanistan.

Meer potgrond besteld en meer giften voor Bijbels

10.639 zakken potgrond vonden via lokale afhaalpunten hun weg naar huishoudens in heel Nederland. Misschien ook wel naar uw schuur of tuin. Dat waren er 859 meer dan in 2023. Naast potgrondbestellingen deed u veel extra donaties, bijna 1,5 keer zoveel als vorig jaar.

Groeiend netwerk van afhaalpunten

“Het was een hele logistieke operatie, maar het echte werk gaat nu pas beginnen.” Aan het woord is HVC-vrijwilliger Ferdinand de Landmeter. Hij zette als coördinator van Plant een Bijbel de schouders onder deze succesvolle tiende editie. Complimenten wuift hij weg. Het breken van zo veel records was onmogelijk geweest zonder alle bestellers en donateurs en een groeiend netwerk van afhaalpunten, 20% meer dan vorig jaar. “God bovenal alle eer! En besef goed: de inspanning die tot nu toe geleverd is, valt in het niet bij de risicovolle distributie die nog volgt voor de veldwerkers in het buitenland.”

Ferdinand, vrijwillig coördinator Plant een Bijbel

Het was een hele logistieke operatie,
maar het echte werk begint nu pas"

- Ferdinand, vrijwillig coördinator Plant een Bijbel

En nu verder...

Lokale contactpersonen van HVC trekken de komende maanden in landen als Irak, Pakistan en Bangladesh de dorpen en steden in om de gedoneerde Bijbels naar huiskerken en gelovigen te brengen. Ze overhandigen de Bijbels aan mensen die soms al jarenlang om een Bijbel bidden. Veel gelovigen kunnen door armoede zelf geen Bijbel kopen. Weer anderen zijn hun Bijbel verloren tijdens een aanval of omdat ze moesten vluchten. In sommige landen is het bezit van Bijbels streng verboden. Daar worden de Bijbels in het diepste geheim naar de gelovigen toe gesmokkeld.

Dank en gebed

Dankt u met ons mee voor de prachtige opbrengst en voor alle mensen die zich vrijwillig hebben ingezet? We willen u ook vragen te bidden voor de verspreiding van de Bijbels. Bid om bescherming voor de betrokkenen en bid dat de mensen die de Bijbels in handen krijgen, mogen groeien in kennis en in de liefde voor God en Zijn Woord.

Hebt u de potgrondactie dit jaar gemist?
Geen nood, het is het hele jaar mogelijk om te doneren voor Bijbels. Hoeveel neemt u er voor uw rekening?

Ja, ik geef vervolgde christenen een eigen Bijbel!

Voor slechts € 6,- geeft u een vervolgde christen een eigen Bijbel, een kinderbijbel, een zangbundel of deelt u een stapel evangelisatiefolders uit. Helpt u mee?

Betaalmethode