De evangelisten tijdens de coronacrisis

3 juli 2020

Ook de evangelisten uit het Steun een evangelist-programma bevinden zich midden in de coronacrisis. Dankzij uw steun kunnen we de evangelisten tijdens deze crisis tot hulp zijn. De evangelisten op hun beurt zijn hun (soms wijde) omgeving tot zegen.

Evangelisten spil bij voedselhulpactie

Al eerder kon u lezen over de HVC Voedselhulpactie. Op dit moment zijn, dankzij Nederlandse donateurs, al meer dan 3500 voedselpakketten verspreid onder arme christelijke gezinnen in India, Pakistan en Bangladesh. Verschillende evangelisten uit het Steun een evangelist-netwerk hielpen mee en distribueerden voedsel onder gemeenteleden met de grootste nood. Zonder hen is de voedselhulpactie niet mogelijk. De aanwezigheid van evangelisten in de meest afgelegen gebieden zorgde ervoor dat het voedsel ook mensen bereikte op plekken waar geen andere organisatie komt.

Steun tijdens lockdown

Ook voor de evangelisten was de impact groot. Kerkdiensten beleggen was verboden, gemeenteleden bezoeken mocht niet langer en de collecte-inkomsten vielen weg. De maandelijkse toelage vanuit het Steun een evangelist-programma is voor de evangelisten in deze periode dan ook nog belangrijker dan normaal. Daarvoor zeggen wij u, namens hen, hartelijk dank.

Versoepeling maatregelen

De strenge lockdown wordt versoepeld, ondanks het stijgende aantal coronabesmettingen en -doden. De landen moeten wel, om honderdduizenden hongerdoden te voorkomen. Voor de evangelisten betekenen deze versoepelingen dat ze weer de straat op kunnen. Om te evangeliseren, gemeenteleden te bezoeken en hulp verlenen in sloppenwijken of onder leprapatiënten.

Tegelijkertijd maken ze zich grote zorgen. Men vreest het snel om zich heen slaande coronavirus, maar ook dat families door voedselgebrek in grote problemen zullen komen. Mogen we u vragen te bidden voor de evangelisten en hun gemeenteleden?

Steun een evangelist

Evangeliseren ondanks verdrukking en extreme armoede; help mee de boodschap van God uit te dragen in Zuid-Azië!