Demonstratieweek Den Haag #FreeAsiaBibi

Plv. Directeur-Generaal Politieke Zaken Pieter Jan Kleiweg de Zwaan neemt petitie in ontvangst.

Foto: Cees van der Wal

Spontaan bezoek

Kees van der Staaij bij de Stalen Kerk

Peter Schalk tekent de petitie

Pray for Pakistan

Christenen uit het buitenland

24 december 2016

Update 24-12-2016

HVC kijkt met tevredenheid terug op de demonstatie voor Asia Bibi op het Spuiplein in den Haag.

Inmiddels is de demonstratie afgerond. De petitie, voorzien van ruim 3000 handtekeningen, is aangeboden op het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Namens minister Koenders nam directeur-generaal Politieke Zaken dhr. Pieter Jan Kleiweg de Zwaan de petitie in ontvangst. De zaak van Asia Bibi wordt door het ministerie op de voet gevolgd. Tijdens de overhandiging vond een constructieve brainstorm plaats over de mogelijkheden om haar vrij te krijgen.

HVC bedankt iedereen die aan de demonstratie heeft meegewerkt. Honderden christenen trotseerden de kou en de regen om hun solidariteit te betuigen. Diverse politici kwamen in de loop van de week hun steun betuigen aan Asia Bibi. Bekijk hier hun videoboodschappen. Iedereen die de petitie heeft ondertekend hartelijk dank!

Laten we tijdens de Kerstdagen de gevangenen wereldwijd niet vergeten. Gezegende Kerstdagen!

19-12-2016

Maandagmorgen is de demonstratieweek voor Asia Bibi van start gegaan. De Stalen Kerk werd al vroeg op het Spuiplein gebracht. HVC-medewerkers en vrijwilligers delen er deze week flyers uit en vragen mensen een petitie te tekenen.

Op het Spuiplein vonden mooie ontmoetingen plaats. Diverse christenen - zelfs uit België en Australië - kwamen langs om hun steun voor Asia Bibi te betuigen. Ook SGP-ers Kees van der Staaij (2e kamer fractie) en Peter Schalk (1e kamer fractie) betoonden hun betrokkenheid. In het kerkgedeelte van de Stalen Kerk was ruimte voor gebed, waar verschillende keren gebruik van werd gemaakt.

Vandaag bezocht een Pakistaanse delegatie Asia Bibi in de gevangenis. Ze maakt het naar omstandigheden goed. Dat ze Kerst in de eenzame cel van de Multan-gevangenis moet doorbrengen is een somber vooruitzicht. Via de HVC-contactpersoon brengt ze haar hartelijke groeten over aan iedereen die voor haar bidt en aan haar denkt.

U bent nog t/m zaterdag welkom, om mee te doen en uw solidariteit te betuigen. Welkom op het Spuiplein in den Haag!

Video: Cees van der Wal