Een kloppend hart voor kinderen, ook in 2021

School, ook voor de allerarmsten

Kinderen in een Nepalees kindertehuis

Kinderen van de vervolgde kerk hebben een speciale plek in het hart van HVC. Ze worden hard getroffen door discriminatie en geweld. Hun wieg staat midden in armoede en slavernij.

Naar school gaan, zit er zonder hulp voor veel van deze kinderen niet in. Het zijn de kinderen waarvan de ouders overleden zijn. Of van wie ouders omwille van het geloof in Christus in de gevangenis zitten. Daar gaat ons hart sneller van kloppen. Ook in 2021 omarmden we hen weer graag.

Jongens bij steenfabriek in Pakistan

Coronatijd

Ruim 700 kinderen in India, Pakistan, Zuid-Soedan en Nepal vinden hun toevlucht in één van de kindertehuizen en ‘shelters’ van HVC. Hier krijgen ze liefde en aandacht, onderdak, voeding, onderwijs en Bijbelles. De afgelopen twee jaren waren zwaar, door corona. De meeste tehuizen en scholen in Azië werden door de overheid verplicht gesloten, om uitbraak van corona tegen te gaan. HVC heeft in deze tijd alles op alles gezet om voor elk kind een tijdelijke plek te vinden. Bij familie, dorpsgenoten of gemeenteleden. Gelukkig zijn eind 2021 de meeste kindertehuizen weer geopend.

Wat deed HVC nog meer in 2021?

Lees het jaarverslag >