Evangelisatie onder de Noord-Koreanen

Hoeveel Noord-Koreanen er tot geloof gekomen zijn? God alleen weet het.

2 mei 2019

Noord-Korea is nog steeds één van de meest gesloten landen ter wereld. De recente toenaderingen van de leider Kim Jong-un tot de Verenigde Staten en Zuid-Korea heeft er toe geleid dat de anti-Amerika retoriek in de Noord-Koreaanse media is verstomd; een positieve ontwikkeling! Velen hopen en bidden dat de vredesbesprekingen zullen leiden tot vrede op het Koreaanse schiereiland. Tegelijkertijd zit Kim Jong-un steviger in het zadel dan ooit en is de situatie van christenen in het land helaas (nog) niets verbeterd. Toch laat God niet varen wat Zijn hand begon.

Chinese evangelisten proberen de Noord-Koreaanse arbeiders die in China leven, te bereiken met de Bijbel. Daarnaast zijn er Chinese evangelisten die de oversteek naar Noord-Korea wagen om het Evangelie te brengen naar hun gesloten buurland. Een gevaarlijke taak, het kan deze evangelisten het leven kosten! Toch weerhoudt het gevaar hen niet. Uiterst voorzichtig probeert men in Noord-Korea een vertrouwensband op te bouwen met de bevolking, om hen op een geschikt moment iets te kunnen vertellen over de Heere Jezus.

Hoeveel Noord-Koreanen in China tot geloof komen? We weten het niet. Hoeveel evangelisten er in Noord-Korea werken? Niemand weet het exact, alleen God. Hoeveel Noord-Koreanen er tot geloof gekomen zijn? God alleen weet het. Toch geloven we dat het werk van deze evangelisten vrucht draagt. We geloven dat God het evangelisatiewerk van deze Chinese evangelisten onder de Noord-Koreaanse bevolking zegent. Er komen hoopvolle berichten uit Noord-Korea dat de kerk groeit!