Grote oogst voor Zuid-Soedanese predikanten

12 maart 2022

Zuid-Soedan / Oeganda - Sinds hun gedwongen vlucht voor oorlogsgeweld in 2016, verblijft een door HVC gesteunde groep kinderen en hun begeleiders in een vluchtelingenkamp in buurland Oeganda. Een aantal predikanten maakt onderdeel uit van de groep. Samen met enkele bevriende predikanten uit de omgeving ontvingen zij elk een klein bedrag, waarmee ze een kleinschalige moestuin konden beginnen voor hun eigen levensonderhoud. De oogst werd rijkelijk gezegend: de grond bracht genoeg op om de gezinnen van de predikanten te voeden én om het restant te verkopen. De opbrengst van het verkochte voedsel was hoger dan het startbedrag!

De zestien predikanten konden veel rijst, graan en bonen binnenhalen. Een deel van de binnengehaalde granen en groenten belandde op het bord bij de gezinnen van de predikanten. Een ander deel is verkocht. Dat bracht bijna 1500 euro op, bijna een derde meer dan de 1000 euro die HVC schonk. Van dat geld betalen de predikanten nu de school voor hun kinderen. En zaaigoed voor volgend jaar, in de hoop dat er dan opnieuw een goede oogst wacht.

De predikanten kunnen hierdoor hun werk blijven doen. Het stelt ze in staat om het Evangelie te blijven delen, voor de armen en voor de gevluchte kinderen van het HVC-project te blijven zorgen en tegelijkertijd voor hun eigen gezin te kunnen voorzien in de basisbehoeften. Dit laat zien dat een klein bedrag een groot verschil kan maken en de ontvangers kan helpen om op de langere termijn niet meer afhankelijk zijn van noodhulp. Maar bovenal zijn wij onze dank verschuldigd aan God, die de gewassen deed groeien en de opbrengst vermeerderde. Dankt u met ons mee en bidt u mee of Hij Zijn zegen wil blijven geven?

Help de gevluchte Zuid-Soedanese christenen met uw gift!

Via lokale projectleiders staat HVC in contact met vele christenen die hebben moeten vluchten voor het oorlogsgeweld. Uw steun voor deze mensen is broodnodig. Voedselsteun op de korte termijn en renovatie voor de langere termijn. Help mee:

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy