Hulp nodig na grote brand vluchtelingenkamp Rohingya

19 januari 2021

In de nacht van 13 op 14 januari werd een deel van het vluchtelingenkamp van de Rohingya in Bangladesh getroffen door een grote brand. Een enorme vuurzee greep midden in de nacht snel om zich heen. De provisorische hutjes van de vluchtelingen staan zo dicht op elkaar dat het vuur snel en makkelijk oversloeg. Binnen drie uur tijd vatten ongeveer 800 hutjes vlam die helemaal afbranden. Een zwartgeblakerde vlakte blijft achter.

Verlies

Dankzij geschreeuw buiten werd iedereen op tijd wakker en konden alle vluchtelingen een veilig heenkomen vinden. Tot dusver zijn er geen berichten van omgekomen Rohingya. Wel zijn 800 families het weinige dat zij als vluchtelingen hadden, kwijt; hun hutje, hun kleding, dierbare bezittingen, kookspullen, etc. Onder de getroffen gezinnen zijn ook enkele christelijke families en in ieder geval vier evangelisten die deel uit maken van het 'Steun een Evangelist' netwerk van HVC.

Noodhulp

Partners van HVC hebben de eerste noodhulp al verleend door kleding en dekens te verstrekken. Maar er is met spoed meer nodig; kookmateriaal, schoolspullen voor kinderen, ligmatten, etc. Vanuit het noodfonds van HVC ‘Vrienden in verdrukking’ proberen we zo snel mogelijk bij te springen. Mogen we daarbij rekenen op uw hulp?

Draag bij aan de noodhulp voor Rohingya vluchtelingen!

Help HVC noodhulp te verlenen aan de families die door de brand getroffen zijn.

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy