Leerlingen Graaf Jan van Nassauschool in Gouda haalden ruim € 42.000,- op

De opbrengst in Gouda

18 juni 2022

De leerlingen van de Graaf Jan van Nassauschool in Gouda voerden begin 2022 met hart en ziel actie voor Stichting HVC. Samen haalden ze maar liefst € 42.416,85 op!

We werden stil van de inzet van de Goudse jongens en meisjes. Bovenbouwleerlingen verkochten stroopwafels, pepermunt en HVC-kaarten. De onderbouwleerlingen wisten met allerlei klusjes geld op te halen. Lokale bedrijven droegen ook hun steentje bij. Met al hun activiteiten brachten de leerlingen het grote bedrag van € 42.416,85 bij elkaar. De opbrengst gaat naar christelijk onderwijs in Pakistan. Zo helpen kinderen uit Gouda leeftijdsgenootjes die ruim 7.000 kilometer verderop wonen.

Stroopwafelbakker

Niet alleen de leerlingen hebben hard gewerkt voor dit resultaat. Ook de Goudse stroopwafelbakker zette zijn beste beentje voor. Er werden zóveel stroopwafels besteld dat de bakker eens een nacht heeft moeten doorwerken om aan de vraag te voldoen. En onze HVC-voorlichter maakte heel wat ritjes naar Gouda om de voorraad pepermunt en kaarten aan te vullen.

Heel Nederland

Het bleef niet bij Gouda. Onze HVC-voorlichter doorkruist heel Nederland: hij gaat van Drachten tot Middelharnis en van Ochten tot Staphorst. Alleen in het eerste halfjaar van 2022 al werden er meer dan tachtig gastlessen gegeven op tientallen scholen voor basis- en voorgezet onderwijs. Een deel van deze scholen voerde actie voor vervolgde christenen.

Alleen dit jaar al heb ik met ruim 2.000 leerlingen het verhaal van 'de Vervolgde Kerk' mogen delen.

Wout Schinkel, HVC-voorlichter

Wilt u HVC ook uitnodigen op uw school?

We bieden leerzame presentaties, mooie producten en leuke kluskaarten voor de diverse leeftijdsgroepen. Neem gerust contact op met ons scholenteam!