Paasconcert met oratorium in Tiel

Oratorium 'Tot Leven Geroepen'

30 maart 2024

Graag nodigen wij u uit voor een bijzonder passie- en paasconcert in Tiel. Op stille zaterdag (D.V. 30 maart) kunt u komen luisteren naar een uitvoering van het oratorium Tot Leven Geroepen, uitgevoerd in de Grote of St. Maartenskerk in Tiel. De opbrengst van de collecte is bestemd voor evangelisatiewerk in HVC-projectland Gambia.

Het oratorium 'Tot Leven Geroepen' is een Nederlandstalig werk. Het is gecomponeerd naar aanleiding van het Johannes Evangelie en heeft als ondertitel: 'Als de dood het laatste woord niet heeft'. Tekstdichter Henriëtte Maaijen vertelt: "Ondanks dat de Heere Jezus in hoofdstuk 14 [van het Evangelie naar Johannes] zegt dat Hij niet lang meer met zijn discipelen kan spreken, staat er in de hoofdstukken 15, 16 en 17 nog ontzettend veel geschreven van wat Hij in die laatste dagen, vlak voor zijn gevangenneming, gesproken heeft en wat veelzeggend is voor ons!"

De uitvoerende koren zijn Reformatorische zangvereniging Cantilene en Jongerenkoor Heman. Zij worden begeleid door Christelijk Ensemble Parlando, Martien van der Zwan op het orgel en Jaap Eilander op de vleugel. Dit alles onder muzikale leiding van dirigent Leander van der Steen. Spreker op deze avond is Ds. J. Joppe.

Aanvang concert: 19.30 uur. Toegangskaarten à €7.50 zijn te koop via onderstaande button. Kinderen t/m 17 jaar hebben gratis toegang.

Met uw gift in de collecte steunt u het werk van Arnest en Andrea in Gambia.  Alvast hartelijk welkom en dank voor uw betrokkenheid!