Evangelisatie in Gambia

De lokale evangelist Arnest B. Jassey en zijn vrouw Andrea zijn de drijvende kracht achter de Gambiaanse stichting Christian Care Foundation The Gambia (CCFG). De stichting heeft als doel het Evangelie verder te verspreiden in Gambia.

Evangelistenechtpaar Arnest en Andrea Jassey

Evangelist Arnest

HVC werkgroep CCF The Gambia organiseert acties en activiteiten om het werk in Gambia te steunen

Focus op het Evangelie

CCFG krijgt uit Nederland ondersteuning van HVC. De Nederlandse HVC werkgroep CCF The Gambia organiseert acties en activiteiten om het project in Gambia te promoten en fondsen te werven voor het werk van evangelist Jassey. Het doel van elk project is dat het zich op termijn volledig zelfstandig kan redden. Op dit moment is echter de financiële ondersteuning voor het evangelistenechtpaar nog niet rond. Ondersteunt u hen, zodat zij zich kunnen focussen op evangelisatieactiviteiten?

Steun dit project

Groeiend christendom in Gambia

Het aantal christenen in Gambia neemt duidelijk toe. Volgens lokale pastors groeide de het protestants christendom de afgelopen jaren ongeveer 15 tot 20 procent. Er is niet alleen een groei vanuit de islam zichtbaar is, maar ook vanuit het Rooms-Katholicisme, en de Anglicaanse kerk.

De belangrijkste verandering is dat de kerk is veranderd en meer naar buiten treedt. Dat komt omdat veel christenen ex-moslims zijn. Ze hebben zelf een grote bereidheid om anderen te bereiken. Hun doel is om heel Gambia te bereiken met het Evangelie. De mensen in Gambia staan vaak open voor het Woord.

Een tweede reden voor de groei is te vinden in de angstcultuur waarin mensen zijn grootgebracht. Ze moeten de wetten van Allah volgen en meerdere keren per dag bidden. Mensen geloven dat er een hel is, maar weten uiteindelijk nooit of ze daar terecht komen. Evangelist Arnest Jassey: : Dit vinden veel mensen heel onbevredigend. Er is echt een voedingsbodem waarin gezaaid kan worden.“

Help mee het Evangelie te verspreiden in Gambia

Ondersteunt u de familie Jassey? Iedere gift is welkom en helpt hen het Evangelie te verspreiden in Gambia!

Betaalmethode

Nieuws over dit project