Steun christenen in vernield dorp

8 september 2016

Een reeks aanslagen teistert Pakistan. Terreurorganisaties zoals de Taliban, trekken ten strijde tegen de overheid, de rechterlijke macht en christenen. In scholen, parken, ziekenhuizen, rechtsgebouwen en bussen vonden afgelopen jaren (bom)aanslagen plaats. ‘Onze commando’s zullen doorgaan met deze aanvallen’, sprak Talibanwoordvoerder Ehsanullah Ehsan na de gruwelijke aanslag op christenen in Lahore op Eerste Paasdag 2016. Die dreiging werd werkelijkheid in de vroege ochtend van 2 september 2016.

Vier zwaarbewapende terroristen vielen de christelijke nederzetting Christian Colony Warsak Dam aan. In dit dorpje wonen dertig christelijke gezinnen. De terroristen openden het vuur, waarbij de christelijke schoonmaker Samuel Masih (50), door meerdere kogels dodelijk werd getroffen. Er volgde een vuurgevecht met bewakers en te hulp geschoten veiligheidstroepen. Twee aanvallers sneuvelden, vijf veiligheidsmedewerkers raakten gewond. De overige twee terroristen bliezen zichzelf op. Door de ontploffing werden de huizen van een aantal arme christelijke gezinnen zwaar beschadigd (foto).

Op dezelfde dag vond een zelfmoordaanslag op een rechtbank in Mardan plaats. Dertien mensen kwamen om het leven. Beide aanslagen werden opgeëist door Jamaat-ur-Ahrar, een fractie van de Taliban.

Een projectleider van HVC bracht een bezoek aan de nabestaanden van Samuel Masih; zijn vrouw Razia Bibi en vijf kinderen. Stichting HVC wil hulp bieden aan dit getroffen gezin en aan de andere getroffen christenen in het dorp. Helpt u mee?

• Bid voor bekering van de terroristen
  • Dank dat de veiligheidsdiensten snel ter plaatse waren
  • Steun de nabestaanden van Samuel Masih en de getroffenen in het dorp