Terugblik: een succesvolle Bondgenotenbijeenkomst in Apeldoorn

Spreker Sajid uit Pakistan

15 juni 2022

Een groep enthousiaste ondernemers werd dinsdag 14 juni 2022 meegenomen in het verhaal van het Reformatorisch Dagblad. Bevlogen en bezield gaven medewerkers een kijk in de keuken van het mediabedrijf. Bewogen werd er meegeleefd met de Vervolgde Kerk.  We kijken terug op een bijzondere Bondgenoten ondernemersbijeenkomst in Apeldoorn.

De Bondgenoten waren welkom bij het RD

Boeiend programma

's Middags dompelden we ons onder in de achtergrond en bedrijfsvoering van het RD. De directeur en de hoofdredacteur lieten zien dat het hebben van twee kapiteins op een schip uitstekend kan. Heldere communicatie en een duidelijke afbakening van taken zijn hét geheim. In de newsroom werden we bijgepraat over journalistieke afwegingen, dwingende deadlines en een betrokken achterban, terwijl ondernemers hun eigen bedrijfsstrategie spiegelden aan die van het Reformatorisch Dagblad tijdens een workshop marketing. Het smakelijke netwerkdiner leende zich uitstekend voor het leggen van nieuwe connecties en het aanhalen van goede banden.

Bewogen bondgenoten

Meeleven met de Vervolgde Kerk

Tijdens het avondprogramma vertelde de lokale projectleider Sajid uit Pakistan over de uitdagingen waar de christenen in dat land voor staan. Na de verhalen over de spanning die Pakistaanse christenen dagelijks ervaren, deelde Sajid ook over de standvastigheid en vertrouwen dat zij mogen hebben. De ondernemers kregen de gelegenheid hun vragen te stellen; en dát deden ze. Sajid nam uitgebreid de tijd voor de uiteenlopende vragen. HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik nam vervolgs de Bondgenoten mee naar de geteisterde, gemarginaliseerde kerk in Irak.

Verrijkt en geïnspireerd ging een ieder na afloop weer zijns of haars weegs.

Er de volgende keer ook bij zijn?
Hartelijk welkom. Stuur ons eenvoudig een e-mail en wij nodigen u uit!

Ja, informeer me over een volgende bijeenkomst >