Nalaten

Een blijvende impact.

Vervolgde christenen zoeken een bondgenoot. Zodat ze niet alleen zijn. Zélfs als ze alleen staan. U kunt hierin het verschil maken. Door nu alvast na te denken wat u later wilt met uw nalatenschap wilt betekenen voor vervolgde christenen.

Overweegt u om met uw nalatenschap anderen te helpen? Daarmee maakt u een goede keuze. Omdat wettelijk alles is vastgelegd rondom nalatenschap heeft u er geen invloed wat er met uw vermogen gebeurt als u er niet meer bent, tenzij u uw wensen laat vastleggen middels een testament bij de notaris. Dit biedt ook mogelijkheden om na te laten aan het goede doel.

Met  elk bedrag  kunt u al impact maken. Een nalatenschap van €3.000,- bijvoorbeeld helpt een evangelist en zijn gezin  vijf jaar  op hun post blijven ondanks verdrukking.

Stel ons vrijblijvend uw vraag

Bouw een kerk met uw nalatenschap: €15.000

Welke manieren zijn er om na te laten?

Optie 1: erfgenaam maken

U kunt HVC als (mede-)erfgenaam benoemen. HVC deelt dan voor een bepaald percentage in de erfenis met uw eventuele andere erfgenamen.

Optie 2: legateren

Een legaat is een duidelijk omschreven erfstuk of geldbedrag waar u een bijzondere bestemming aan wilt geven. Dit gaat buiten de erfgenamen om. De waarde / hoogte van het bedrag stelt u zelf vast.

Geen erfbelasting over uw nalatenschap

HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Goede doelen met ANBI-status hoeven geen belasting te betalen over een erfdeel of legaat. Ze zijn volledig vrijgesteld van erfbelasting. Daardoor kan HVC het aandeel in een nalatenschap voor de volle 100 procent inzetten voor hulp aan vervolgde christenen.

Zo kunt u er zijn voor vervolgde christenen, nu én later.

Veelgestelde vragen

Ik wil nalaten aan mijn kinderen, kan ik dan ook nalaten aan HVC?

• Ja dat kan nog steeds. U hebt hiervoor twee opties. U kunt in uw testament een percentage (optie 1) of een specifiek bedrag (optie 2) toekennen aan HVC.

Kan ik ook nalaten zonder notaris?

• Met een handschreven codicil kunt u iets van waarde - zoals een antieke klok - aan HVC nalaten. Echter op deze manier kunt u geen geld schenken aan HVC.

Hoe vind ik een notaris?

• Als u tegen praktisch regelwerk aanloopt, dan kan een medewerker van HVC u helpen met het vinden van een notaris. Bel vrijblijvend: 0183 - 563 628.

Is er een minimaal bedrag dat je moet nalaten?

• Nee, met elk bedrag kunt u al impact maken. Zo kunnen wij met €3.000,- een evangelist en zijn gezin vijf jaar lang helpen om op hun post te blijven ondanks verdrukking.
Hulp bij nalatenschappen

Hoe kunnen wij u helpen?

Heeft u nog vragen of overweegt u om na te laten aan HVC? Onze medewerkers zijn graag bereid uw vragen te beantwoorden en om u te vertellen over het werk wat wij doen. Eventueel is er ook een vrijblijvend bezoek mogelijk om u de gelegenheid te geven om te kijken of nalaten aan HVC bij u past. Want nalaten is maatwerk. We luisteren graag naar uw wensen, wat u ook wilt nalaten. Neemt u gerust contact op middels het contactformulier op deze pagina of bel 0183 - 563 628.

Heeft u HVC al in uw testament benoemd? Dan horen wij graag van u zodat wij u gepast kunnen bedanken.

Neem vrijblijvend contact op over nalatenschappen