Een brief aan christenen van Nederland

17-03-2020

Klik op de afbeelding om de brief te lezen

Tekstversie brief:

Aan:
Christenen van Nederland

Betreft:
Oproep tot gebed en steun aan evangelisten

Beste lezer,

Het coronavirus heeft grote impact. Het raakt ongetwijfeld ook uw leven. Kerken, zowel in Nederland als in landen waar christenen worden vervolgd, merken de gevolgen. Vele christenen wereldwijd kunnen niet meer samenkomen.  Het werk van evangelist Lee in Noord-Korea  en andere voorgangers in Zuidoost-Azië is door het coronavirus in het geding.

Evangelist Lee

In maart en april 2020 stond in Nederland de HVC Regiotour gepland, waarbij de Noord-Koreaanse evangelist Lee te gast zou zijn. Evangelist Lee wilde u persoonlijk het verhaal van de Noord-Koreaanse kerk vertellen. Vanwege de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, moet  de HVC Regiotour helaas worden uitgesteld.  Toch brengen we via deze brief graag de nood van evangelist Lee onder uw aandacht. De vervolging is zwaar, het coronavirus zet het werk onder extra grote druk.  Zijn werk heeft steun nodig, juist nu.

Gebed gevraagd

We voelen ons nauw verbonden met evangelisten zoals Lee, die werken onder moeilijke omstandigheden. Dankzij uw steun konden we tot nu toe bijdragen in hun levensonderhoud. HVC doet er alles aan om ook tijdens de coronacrisis op een veilige manier steun te blijven bieden.  We roepen u op om te bidden voor de gezondheid en veiligheid van de evangelisten.  Vraagt u ook om een zegen over hun evangelisatiewerk, de pastorale hulp die zij bieden en de Bijbels die zij verspreiden?

Verwachting

Als David in Psalm 39 de kleinheid van de mensen omschrijft, stelt hij tegelijkertijd zijn hoop en verwachting op God:  “En nu, wat verwacht ik, o Heere? Mijn hoop, die is op U”.  We wensen u die hoop, Zijn onmisbare zegen en bescherming van harte toe.

Met hartelijke groet,

Jan Dirk van Nifterik
HVC – Directeur

P.S.
Juist nu is het belangrijk dat het werk van evangelisten zoals Lee doorgaat! Om hulp te kunnen blijven bieden, zijn we afhankelijk van uw gift. Bent u in de gelegenheid om juist nu steun te bieden?
Doneer dan via  www.stichtinghvc.nl/juistnu  of maak uw gift over naar
NL 51 ABNA 0561455139 o.v.v. ‘Steun evangelisten’. Hartelijk dank!
Doneer via Tikkie >
Ieder bedrag is welkom!

Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.