Expeditie Mosul: uitdelen en bemoedigen

12-03-2019Ze staan te popelen om te gaan; de deelnemers aan Expeditie Mosul. Een team vrijwilligers en hulpverleners vertrekt in april naar het zwaar getroffen Noord-Irak. Doel: meeleven en bemoedigen tijdens evangelisatieactiviteiten vlak voor Pasen, maar ook het uitdelen van hulpgoederen, Bijbels en kinderlectuur. Een paar duizend noodhulppakketten worden klaargemaakt voor onder meer Jezidi kinderen, moslims en christelijke vluchtelingen.

Uitzichtloze verwoesting

Nog altijd verblijven honderdduizenden vluchtelingen, vooral uit Mosul en omgeving, in vluchtelingenkampen. Ze durven nog niet terug naar hun stad en thuis. Naast de grote zorgen die alle vluchtelingen hebben, zijn christenen ook bang voor IS-sympathisanten die zich nog altijd onder de bevolking in Mosul schuilhouden. De afgelopen jaren zijn honderdduizenden christenen het land ontvlucht. Lees meer over de situatie in Irak >

Wat zit er in de pakketten?

Alle pakketten zijn zo nuttig mogelijk en bevatten verzorgingsproducten (tandpasta, shampoo, zeep) en een bemoedigingskaart. Pakketten voor volwassenen vullen we aan met etenswaren, zoals thee, bonen, soep, tomatenpuree, olie en rijst. De pakketten voor baby's worden aangevuld met luiers en vochtige doekjes. Grotere kinderen krijgen ook kleurplaten, potloden en wat speelgoed.

Hulp noodzakelijk

Helpt u mee zoveel mogelijk hulpgoederen te verspreiden? Ieder noodhulppakket is er één! Hoe meer pakketten, des te efficiënter en voordeliger we kunnen werken. Namens de mensen in Irak bedankt!

Helpt u mee?

Voor € 16,50 per noodhulppakket deelt u hulp, hoop en het Evangelie.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.