Doodvonnis Asia Bibi uitgesteld

Asia Bibi

24 juni 2015

Update 22-07-2015 : Asia Bibi voor het hooggerechtshof

Op woensdag 22 juli vond de rechtszaak van de 50-jarige moeder Asia Bibi plaats. Na 6 jaar gevangenschap zou zij te horen krijgen of het doodvonnis voltrokken gaat worden. Tegen alle verwachting in werd besloten dat er opnieuw naar de zaak gekeken moet worden.

​Onze contactpersoon in Pakistan meldt dat de familie van Asia Bibi hierdoor weer hoop heeft gekregen. De reden van het uitstel is, volgens Pakistaanse bronnen, de buitenlandse druk op deze zaak geweest. Ook vertelt hij dat Asia Bibi niet langer vogelvrij meer is; zij mag niet langer zomaar worden vermoord.

Stichting HVC trekt zich het lot van Asia Bibi en haar familie aan en wil een bijdrage leveren aan de gerechtskosten en onkosten voor de familie.
Laten we samen in gebed en financieel zorg dragen voor deze familie: maak hier uw gift over o.v.v. Asia Bibi.

Update 24-06-2015 : Pakistaanse Asia Bibi ernstig ziek

Het is 6 jaar geleden dat Asia Bibi uit Pakistan werd gevangen genomen. Zij werd beschuldigd van blasfemie na een ruzie met moslimvrouwen uit haar dorp. Over de dag dat ze gearresteerd werd vertelt ze: “Ik kan ze nog steeds horen, de menigte die naar de rechter riep: ‘Dood haar! Dood haar! Allah Akbar!’” Ondanks de veroordeling en gevangenisstraf is er een beloning uitgeloofd van $ 10.000 voor degene die het lukt haar te vermoorden.

Haar familie laat weten dat Asia Bibi ernstig ziek geworden is en bloed opgeeft. Zij krijgt niet de medische zorg die ze nodig heeft.
Draagt u haar -nog steeds- in uw gebed?