Sunbeam school

De Sunbeam Girls High School in Pakistan biedt basisonderwijs en voortgezet onderwijs aan meisjes uit kansarme gezinnen.

Vakopleiding tot naaister

Toekomst voor kwetsbare meisjes

Pakistaanse meisjes zijn extra kwetsbaar als ze al op jonge leeftijd moeten gaan werken. Jaarlijks worden honderden meisjes gedwongen te trouwen en hun verdere leven als slaaf te dienen in het huishouden van hun nieuwe ‘echtgenoot’. Andere meisjes worden misbruikt en uitgebuit op de werkvloer. Goed onderwijs kan hét verschil maken voor Pakistaanse kinderen. Maar voor veel christenen is onderwijs niet te betalen.

Op de Sunbeam Girls High School in Lahore krijgen de dochters van arme Pakistaanse christenen basis- en voortgezet onderwijs aangeboden. Voor schoolverlaters start de school een vakopleiding voor naaister, zodat ze concrete vaardigheden hebben om een inkomen te verdienen.

Steun dit project

Nood door de coronapandemie

Tijdens de lockdowns vanwege de coronapandemie, raakten veel christenen hun werk en dus hun inkomen kwijt. Deze klap zijn ze nog niet te boven. Noodgedwongen sturen vele christelijke gezinnen hun kinderen niet meer naar school. Een toekomst vol armoede en uitbuiting bedreigt de volgende generatie. HVC zet zich in om de vicieuze cirkel van armoede te doorbreken, door kinderen onderwijs te bieden. Maar ook is er de acute nood; veel gezinnen leiden onder een tekort aan voedsel en andere basisbenodigdheden. De Sunbeam school wil de ondervoede kinderen voedsel bieden. Ook is dankzij uw steun een waterzuiveringsinstallatie geïnstalleerd, waardoor de kinderen toegang hebben tot koel en veilig drinkwater.

School in de brandhaard van christenvervolging

Dankzij uw steun kan de schoolleiding boeken en andere benodigdheden kopen voor de leerlingen. Ook is uw steun nodig, omdat de structurele inkomsten van de school worden bedreigd. Een stuk land, dat wordt uitgebaat om geld te verdienen ter bekostiging van de school, is in beslag genomen door buurtbewoners met een vijandige houding tegenover christenen. Helpt u met uw steun de school openhouden?

Naaischool

Voor de meeste christelijke families is het financieel niet mogelijk om hun meisjes naar beroepsonderwijs of een universiteit te sturen. Dit betekent dat de meisjes, nadat ze de school tot en met klas 10 (voortgezet onderwijs) hebben doorlopen, aan het werk moeten. Maar op veel werkplekken is het niet veilig voor christelijke meisjes - ze lopen de kans te worden ontvoerd, om te worden uitgehuwelijkt en een leven van slavernij tegemoet te gaan. Daarom start de Sunbeam school een naaischool. Als naaister kunnen de meisjes vanuit huis werken en bijdragen aan het inkomen van hun gezin.

De vrijwilligers van HVC-werkgroep Heart2Heart uit de omgeving Sliedrecht zetten zich in om financiële steun voor de Sunbeam school in te zamelen. Mogen de meisjes en de vrijwilligers rekenen op uw gebed en steun?

Ja, ik steun de Sunbeam Girls High School

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens