Kinderverhaal: Een verhaal uit India

Dit verhaal komt van de kinderpagina van HVC. Naar de kinderpagina >

Piyush en Prince zijn twee kleine jongens. Ze wonen in een dorpje in India. De vader en moeder van de jongens zijn erg arm. Hun moeder hoorde eerst bij de Hindoe-godsdienst, maar ze is christen geworden en nu is het leven erg moeilijk voor hen. De familie van moeder wil dat ze weer hindoe wordt, maar dat wil ze niet. Ze heeft de Heere Jezus leren kennen en ze heeft ontdekt dat de God van de Bijbel de enige ware God is.

Piyush en Prince zijn buiten op straat. Piyush wrijft over zijn buik. ‘Mijn buik doet zo’n pijn’, zegt hij zachtjes tegen Prince. ‘Mijn buik doet ook zeer’, zegt Prince. De broertjes hebben al een paar dagen heel weinig gegeten. Er is bijna geen eten meer in huis en vader en moeder hebben ook geen geld om nieuw eten te kopen. En daar komt nog bij, dat de familie van moeder zo boos is op hen. Op een avond zegt vader tegen moeder: ‘Het gaat zo niet langer. Straks zal je familie ons nog iets aandoen. En we kunnen de kinderen niet genoeg te eten geven. We moeten op zoek gaan naar een betere plek om te wonen’.

Dan is het zover. Ze kunnen bijna niets meenemen. Piyush en Prince kijken nog één keer achterom naar hun huisje. Zullen ze hier ooit nog terugkomen? Ze weten het niet. Voor het eerst gaan de broertjes hun dorp uit. Wat zal er te vinden zijn, daar in de verte? Zullen ze een mooie plek vinden om te wonen, waar de mensen niet boos op hen zijn?

EEN PAAR JAAR LATER…

‘Kom Piyush’, roept Prince. ‘Het is tijd om naar school te gaan.’ Piyush komt al aanrennen. Hij heeft vandaag weer veel zin om naar school te gaan. Hij zit al in klas 3 en Prince zit een groep hoger. Wat hebben ze veel geleerd in de afgelopen jaren. Ze leren Engels en rekenen en ze hebben leren schrijven. En het leukst vindt Piyush het dat hij mee mag zingen in het schoolkoor. Hij zit nog niet zo lang op het koor, maar hij kijkt er elke keer naar uit om weer te zingen. Pas kreeg hij chocola, omdat hij zo mooi gezongen had. En Prince houdt ook erg van muziek. Hij heeft van het Thomas-project, waar ze nu wonen, een prachtige trommel gekregen. Hij krijgt ook muziekles en mag de kinderen van school begeleiden.

Prince wrijft over zijn buik. Zijn buik zit vol van het ontbijt. Hij kijkt Piyush vragend aan. ‘Fijn he, dat we hier kunnen wonen. Papa en mama zeggen altijd dat God ons geholpen heeft en dat er mensen uit andere landen voor ons bidden. Zou het daardoor komen, dat papa in het melkveebedrijf werkt en dat mama kok is geworden in de keuken van het Thomasproject?’ Priyush knikt. ‘Ik weet het zeker. Bidden helpt!

Nadenkertje

Welke dingen in het verhaal over Prince en Piyush zijn hetzelfde als in de Bijbeltekst hieronder?
"En al wie huizen of broers of zusters of vader of moeder of vrouw of kinderen of akkers zal verlaten hebben omwille van Mijn Naam, die zal honderdvoudig ontvangen en het eeuwige leven beërven."
(Mattheüs 19:29)

Vond je dit leuk?

Op de kidspagina vind je veel meer verhalen, spelletjes en kleurplaten! Neem snel een kijkje!

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Volg ons op

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.