Pakistaanse Aster overleeft moordpoging dankzij een wonder

Maak kennis met de gastspreekster van de HVC Regiotour Online in 2021. We noemen haar Aster en gebruiken voor haar veiligheid niet haar echte naam. Aster komt uit een invloedrijke islamitische familie in Pakistan. Sinds ze tot geloof is gekomen in de God van de Bijbel, wordt ze vervolgd door haar familie. Aster vertelt over de vele moordpogingen die haar familieleden op haar hebben gepleegd. Dit is het verhaal van één van hun pogingen.

Gemarteld

Kort na haar bekering trof Asters broer haar aan terwijl ze tot Jezus Christus aan het bidden was. Asters broer werd woedend. Hij ging naar Asters ooms en vertelde wat er aan de hand was. De hele familie kwam naar Asters huis. Eerst probeerden ze haar te overtuigen dat ze fout bezig was, maar toen dit niet werkte begon haar familie haar te slaan. Een periode van martelingen volgde.

Aster werd vastgebonden op een bed. Dagenlang werd ze uitgehongerd en geslagen. Alle familieleden deden mee, en ze kwamen om de beurt langs om Aster te straffen. Ze sloegen haar op haar handpalmen, voetzolen en in haar ribben. Dit duurde al meer dan een week, tot haar familie zei: “Wij hebben ons best gedaan. We hebben haar op alle mogelijke manieren gestraft, maar ze verloochent haar geloof niet.”

Vermoord?

De volgende morgen moest Aster mee naar de akker om te werken. Met haar kapotgeslagen handen moest ze een hele dag meewerken. Toen het avond geworden was, brachten haar broers en ooms haar naar de oever van een kanaal. Een oom stond klaar om Aster dood te schieten. Een andere oom hield Aster vast. Ze vroeg hem om los te laten: “Stap opzij, zodat de kogel jou niet raakt! Ik ren niet weg, ik blijf staan!” Toch bleef haar oom Aster vasthouden. De andere oom richtte zijn pistool en schoot. Maar een wonder gebeurde; de kogel bleef in het wapen steken! Wat de ooms ook probeerden, het schieten lukte niet.

Uiteindelijk wist Aster te ontsnappen. Tot op de dag van vandaag vervolgt Asters familie haar. Asters familie heeft haar opgesloten, vastgebonden met kettingen, gemarteld en meerdere keren geprobeerd haar te dood te schieten. Diverse malen werd ze wonderlijk gered. Aster: “Mijn lijden is niets vergeleken bij Zijn lijden.”

Asters verhaal op video

Bekijk nu de driedelige videodocumentaire over het uitzonderlijke leven van Aster!

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Volg ons op

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.