Wie wil er bidden
voor  Rajesh ?

Het gaat nu goed met de kleine Rajesh* uit India, maar hij wordt nog steeds verdrietig als hij terugdenkt aan die tijd, een paar jaar geleden. In het dorp gaat dan een gerucht rond over een nieuwe ziekte, covid. Zijn vader en zijn oom Amit* bidden tot de hindoegoden dat de ziekte hun familie niet zal treffen, maar op een dag slaat het noodlot toe.

Rajesh wordt ziek en diezelfde avond al heeft hij hoge koorts. Wekenlang ligt hij op bed. Er zijn zo veel mensen ziek, dat er geen dokter kan komen om Rajesh te helpen. Vaak als hij even wakker wordt uit zijn koortsdromen, zit oom Amit naast zijn bed met een zorgelijke trek om zijn mond.

Op een dag besluit oom Amit in het dorp te vragen wie er voor zijn neefje wil bidden. Zo komt hij in aanraking met christenen. Ze bidden tot de God van de Bijbel en Rajesh geneest. Oom Amit, de vader en moeder van Rajesh en nog twee gezinnen komen tot geloof.

Maar vanaf het moment dat zij gaan geloven, begint ook de vervolging. In het dorp wordt een gemeenteraad bijeen geroepen. Wanneer vader en oom Amit hun geloof in de Heere Jezus niet willen opgeven, raken ze hun winkel kwijt. Van de ene op de andere dag verliezen ze hun inkomen. Er is niet meer genoeg geld om voor Rajesh te zorgen.

Het leven is zwaar voor de familie van Rajesh. Gelukkig komen zij al gauw in contact met een partner van HVC, die leiding geeft aan een school waar kinderen van vervolgde christenen terecht kunnen. Rajesh blijft bij zijn ouders wonen, maar overdag is hij verzekerd van goed onderwijs, gezonde voeding en Bijbelles. Er valt een last van de schouders van de vader en moeder van Rajesh. Ze beseffen: ‘God zorgt voor ons, zelfs nu iedereen ons in de steek heeft gelaten.’

* Namen in dit verhaal zijn om veiligheidsredenen gefingeerd en de foto's zijn ter illustratie.

Omarm een kind

Niemand  mag hun naam weten

Het verhaal van Rajesh laat zien hoe hard christenvervolging kan ingrijpen in de jonge levens van kinderen. Zoals de kleine Rajesh zijn er nog vele andere jongens en meisjes de dupe van uitsluiting, onrecht en geweld. Om de eenvoudige reden dat hun ouders christen zijn. Via het HVC-programma Omarm een Kind, kunt u naast hen staan als sponsor. Niemand mag hun naam weten - dat is te gevaarlijk. Maar al leert u het kind niet kennen, samen zoeken we het beste voor hem of haar.

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.