Actie voor hulptransport met kleding en Bijbels

Foto: Cees van der Wal

De vluchtelingenkampen in Irak zijn er nog steeds (foto: Cees van der Wal)

De mensen in de kampen hebben het zwaar (foto: Cees van der Wal)

12 maart 2021

Een stapel kleren en € 10.000,- is wat nodig is om een hulptransport voor jezidi’s, moslims en orthodoxe christenen in de vluchtelingenkampen of dorpen in Noord-Irak te organiseren. De vrijwilligers van HVC werkgroep Betuwe voeren actie om honderden mensen een kledingpakket en een eigen Bijbel te geven.

De kampen in Irak zijn helaas nog steeds een werkelijkheid. Veel mensen zijn getraumatiseerd door de vreselijke oorlog met IS en kunnen door diverse omstandigheden nog steeds geen eigen bestaan opbouwen. Wat zou het mooi zijn als deze mensen het Evangelie horen en wat warme kleding kunnen ontvangen!

Draag bij in de transportkosten

Helpt u de vrijwilligers de kleding en Bijbels naar Irak te transporteren? Ieder bedrag is welkom!

HVC is een ANBI, uw gift is aftrekbaar in de belastingaangifte.

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Een Bijbel in de taal van Iran: het Farsi

Zeer gewaardeerd

De enthousiaste groep vrijwilligers van HVC werkgroep Betuwe hoopt met uw hulp een trailer met kleding en Bijbels naar Irak te kunnen transporteren. Het kost € 10.000,- om een transport te organiseren. Dit is de voordeligste manier om kleding in Irak te krijgen, bij een volle trailer kost het per kledingstuk slechts 60 cent aan transportkosten. Bijkomend voordeel: kleding uit Nederland is vaak van betere kwaliteit dan kleding van goedkopere makelij. In de vluchtelingenkampen wordt de Nederlandse kleding ontzettend gewaardeerd.

Iedereen kan helpen

De werkgroep nodigt iedereen uit om te helpen: particulier, vereniging, kerk, school en ondernemer. Helpen kan op vele manieren:

Onderstaand vind u mogelijkheden om te doneren en om kleding in te leveren. Wilt u meehelpen? Reageer via onderstaand formulier of stuur een berichtje naar 06 - 405 205 49. Doet u mee? Alvast bedankt!

Kleding inleveren

• Gebruikte, schone en hele kleding is welkom
  • Kledingstukken met een foutje of restpartijen zijn ook welkom
  • Inlevermomenten:
    iedere zaterdagmorgen t/m 1 mei 2021
  • Kledinginzamelpunten:
    • Smachtkamp 46 te Opheusden
    • Lakemondsestraat 5 te Opheusden
    • Dijkstraat 8 te Randwijk
    • Weijenburgsestraat 8 in Echteld
    • Waalbandijk 13 in Ochten
  • Grote partijen zijn in overleg door vrijwilligers op te halen

Meer informatie en opgeven

Draag bij in de transportkosten

HVC is een ANBI, uw gift is aftrekbaar in de belastingaangifte.

Betaalmethode

Selecteer uw bank