Blij weerzien met Pakistaans gezin

Elisha in 2022

10 november 2023

Pakistan - Dit najaar brachten HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik en collega Hans-Willem Westerbeke een bezoek aan een ‘oude bekende’ van HVC: de jonge Elisha, een puber met fysieke en mentale littekens. Het indringende verhaal van deze jonge christen vertelden we vorig jaar in Hulp Magazine. De HVC-medewerkers wilden hem en zijn ouders graag weer ontmoeten en namen poolshoogte: hoe maken ze het en wat hebben ze nu nodig?

In september bezochten de collega's ​diverse projecten in Pakistan. In een van de steden die ze aandeden, woont Elisha. Vanwege bedreiging en mishandeling door een oom had Elisha voor enige tijd zijn toevlucht moeten zoeken in een andere stad. Vader en moeder bleven achter. Maar inmiddels is hij teruggekeerd. We kunnen dankbaar melden dat het goed met hem gaat.

Het gezin van Elisha weer herenigd

Rechtszaak tegen oom

Elisha is herenigd met zijn ouders. De ICT-opleiding waarmee Elisha met steun van HVC al was gestart, heeft hij in deze stad weer op kunnen pakken. Naar aanleiding van de mishandelingen heeft er een rechtszaak plaatsgevonden tegen Elisha’s oom. De politie is erbij geroepen en de oom houdt zich nu redelijk kalm.

Een maaltijd op het bed van de voorganger

Onthaald als goede vrienden

Jan Dirk en Hans-Willem ontmoetten het gezin in een klein huisje. In één kamer wordt geleefd, gegeten, geslapen en gestudeerd. Met de twee lange Nederlanders erbij was de ruimte al gauw vol. Toch werden de HVC-medewerkers gastvrij ontvangen, als vrienden. Samen aten ze op het bed van de evangelist en zijn vrouw - in Pakistan is dit een teken van eer.

Blik gericht op de toekomst

Vader bleek een medisch onderzoek nodig te hebben. Dit onderzoek konden we dankzij het HVC-programma Vriend in verdrukking bekostigen. Deze financiële ondersteuning geeft Elisha op zijn beurt de ruimte om zijn opleiding voort te zetten en zich te richten op de toekomst, een toekomst waarin hij blijvend hoopt te voorzien in zijn eigen levensonderhoud en dat van zijn ouders.

Vrienden in verdrukking

Sta naast hen  als vriend

Als gevolg van discriminatie leven veel christenen in Pakistan in grote armoede. Vaak wordt de hele familie onderdrukt en zijn ook kinderen de dupe. Wilt u ons helpen om voor hen en voor andere vervolgde christenen een bondgenoot te zijn, op het moment dat het nodig is, zolang als nodig is? Sta naast hen als vriend! U bepaalt zelf het bedrag waarmee u vervolgde christenen maandelijks ondersteunt.

Help vervolgde christenen in Pakistan en steun ze met uw gift

Dankzij uw gift ontvangen Pakistaanse vervolgde christenen praktische en geestelijke hulp. Helpt u hen om staande te blijven ondanks verdrukking en armoede?

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy