Kinderen in actie voor vervolgde christenen

Deborah, Loïs, Rick, Elselieke en Leonore (vlnr op de foto) haalden met hun actiemarkt maar liefst € 405,- op voor de Rohingya in Bangladesh!

Drie klassen van het Prins Maurits College in Middelharnis verkochten pepermunt om geld op te halen voor vervolgde christenen.

De actie van het Prins Maurits College startte met een themaweek over christenvervolging. Hier spelen de leerlingen de HVC Escape Room

De krant Eilanden Nieuws doet verslag van de actie in Middelharnis

De Rehoboth school in Opheusden organiseerde een actiemarkt op het schoolplein en rondom de school

Op de markt in Opheusden werden onder meer zelfgemaakte dingen verkocht, er was een rommelmarkt, een snackbar, een veiling en allerlei leuke activiteiten.

De opbrengst van de actiemarkt in Opheusden was overweldigend!

10 juli 2019

Onstuitbaar enthousiast zijn afgelopen voorjaar vele honderden kinderen in actie gekomen voor vervolgde christenen. Er waren acties met de klas, met de hele school, of gewoon met een groep vrienden. HVC scholenvoorlichter Wout Schinkel vertelt dankbaar over wat de betrokkenheid van kinderen teweeg kan brengen.

Presentaties en acties

Alleen al dit voorjaar mocht Stichting HVC op tientallen scholen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs vertellen over christenvervolging. “Veel van die scholen of klassen besloten ook om een actie te organiseren voor vervolgde christenen,” vertelt scholenvoorlichter Wout Schinkel. “De ene klas of school ging pepermunt verkopen, andere scholen organiseerden een complete actiemarkt met veel verschillende activiteiten. Weer een andere school besloot het zendingsgeld voor een bepaalde tijd voor de hulp aan vervolgde christenen te bestemmen. De hartverwarmende betrokkenheid van de kinderen en de creatieve variaties in de acties, dat maakt dit zo ontzettend leuk om te doen!”

Creatieve ideeën om geld op te halen

De ideeën voor artikelen en acties om geld op te halen voor het goede doel zijn eindeloos. Zo werden er bloembollen, zelfgemaakte artikelen of spullen van lokale ondernemers verkocht of geveild. In Geldermalsen kwam een creatieve groep kinderen zonder tussenkomst van hun school in actie. Deborah, Loïs, Rick, Elselieke en Leonore organiseerden een actiemarkt bij hen thuis! Zij verkochten zelfgemaakte taarten, handgemaakte houten spulletjes en leuke kaarten. Ook organiseerden ze een workshop handlettering, kon je grabbelen en knikkers raden en was er een gaaf parcours voor een tractorrace. Met hun creatieve acties verzamelden ze geld voor hulp aan de Rohingya vluchtelingen in Bangladesh. Super bedankt!

Wilt u ook een presentatie op school of bij uw jeugdclub? Denkt u erover om kinderen betrokkenheid bij te brengen door middel van een actie? Neem vrijblijvend contact met ons op en we denken graag met u mee!