Safehouse Pakistan bijna zelfvoorzienend

Deze drachtige koeien gaan de melk leveren om te helpen voorzien in het levensonderhoud van de vervolgde christenen

Het safehouse voor bedreigde families van gevangen christenen in Pakistan

20 november 2019

Op een geheime locatie in Pakistan bevindt zich het Safehouse van HVC. In de appartementen worden bedreigde familieleden van gevangenen tijdelijk opgevangen. Ook gevluchte christenen, bijvoorbeeld ex-moslims die door hun familie worden achtervolgd, kunnen er terecht.

Vlak bij het Safehouse ligt een boerderij, waar veehouderij en landbouw plaatsvinden. Door het werken op de boerderij, hebben de bewoners een zinvolle dagbesteding en zorgen ze tegelijkertijd voor hun eigen duurzame voedselvoorziening.

Afgelopen zomer kon dankzij een Nederlandse donateur de veestapel worden uitgebreid met tien koeien. De koeien zijn drachtig en verwachten tien kalveren. Dankzij deze forse uitbreiding van de veestapel, kan een deel van de melk verkocht worden en verwachten we dat het Safehouse op korte termijn zelfvoorzienend kan zijn.