UPDATE: medische hulp nodig voor slachtoffers aanslag Quetta

Gewonde vrouw

Kind met hoofdwond

Gewonde man

Gewond kind wacht op behandeling

Gewond kind

Familie bij gewonde vrouw

29 januari 2018

In december werd de Bethel Memorial Church in het Pakistaanse Quetta getroffen door een zelfmoordaanslag (lees hier meer). Direct na de aanslag verleende HVC noodhulp aan de getroffenen. Er is nog steeds dringend behoefte aan medische zorg voor de gewonden.

Medische behandeling

Tijdens de aanslag raakten 57 gemeenteleden gewond. Deze mensen hebben eerste hulp ontvangen, maar een aantal van hen is nog steeds afhankelijk van medische hulp en medicijnen. Voor een aantal medische behandelingen is op korte termijn € 7.000,- nodig. HVC vraagt uw hulp om de getroffen kerkgangers te kunnen blijven steunen.

Welke hulp biedt HVC?

Kort na de aanslag besloot HVC om actief hulp te verlenen. Een aantal getroffen gezinnen is afhankelijk van voedselhulp. De kostwinner van het gezin is gewond of gedood, wat leidt tot directe honger. HVC helpt momenteel onder meer door voedselpakketten te verspreiden. Meer hulp is echter nodig. HVC wil graag voorzien in financiële ondersteuning voor de medische behandeling van de getroffenen.

Helpt u de getroffenen van de aanslag met uw gift?

Update:
Naar aanleiding van deze aanslag begon Stichting HVC Nederlandse christenen op te roepen om Vrienden in verdrukking te worden. Dankzij de structurele betrokkenheid van Vrienden in verdrukking is het mogelijk om hulp te bieden op het moment dat het onverwacht nodig is.
Lees meer over Vrienden in verdrukking >

Help vervolgde christenen en steun ze met uw gift

Uw hulp maakt verschil in de situatie van vervolgde christenen!

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy