Wij gaan weer naar school!

HVC-scholenvoorlichter Wout Schinkel

22 september 2021

Het blijft bijzonder om te zien hoe kinderen in actie komen, nadat ze zijn geraakt door de verhalen over vervolgde christenen. Voor afgelopen zomervakantie mocht HVC online én fysiek tientallen gastlessen verzorgen op scholen in Middelburg, Zoetermeer, Barneveld, Waardenburg en Klaaswaal. De leerlingen uit groep 7 en 8 van de Groen van Prinstererschool in Klaaswaal kwamen na de gastlessen in actie door pepermunt te verkopen. Hiermee haalden ze maar liefst € 1.729,00 op voor vervolgde christenen!

Lessen die een leven lang bijblijven

Ook de komende tijd bezoeken we weer veel scholen, maar er is altijd nog ruimte voor een school extra! Werkt u in het onderwijs en zoekt u een onderwerp om in uw klas centraal te stellen, dat vele kanten heeft, een lange geschiedenis kent, maar tegelijk ook actueler is dan ooit? Wilt u uw leerlingen iets meegeven wat ze hun leven lang bijblijft? Nodig een HVC-voorlichter uit om op school te vertellen over de vervolgde Kerk. Of bestel het gratis GeheimSchrift lespakket over christenvervolging. Het HVC Scholenteam helpt u bij het samenstellen van een lesprogramma voor úw school en úw leerlingen!

Actie met impact

Ook zoeken we nog meer scholen die potgrondafhaalpunt willen zijn voor de actie Plant een Bijbel in 2022. Hierdoor kunnen mensen uit de omgeving van uw school via onze website potgrond bestellen, waarbij ze aangeven hun bestelling bij uw school op te willen halen. U krijgt dan de bestelde potgrond vooraf geleverd, zodat D.V. op zaterdag 19 maart 2022 van 10:00 tot 14:00 uur de bestellers de potgrond bij uw school kunnen ophalen.

Dit is een voorbeeld van een actie met veel impact, maar weinig moeite voor de leerkracht. Dat is waar HVC naar zoekt. Ook andere ideeën voor acties zijn van harte welkom. Wij denken graag mee, want ook onze voorlichters zeggen graag: ‘Wij gaan weer naar school’.

Neem daarom gerust vrijblijvend contact op met het HVC scholenteam om te overleggen over voorlichting op school, over het opzetten van een actie of over het ontvangen van het GeheimSchrift lespakket!

Contact met het HVC scholenteam