Kleurplaten

Pak je doos of etui met kleurpotloden en stiften er maar bij...! We hebben mooie christelijke kleurplaten voor jou. Bijbelse kleurplaten, kleurplaten met een verhaal. Want alle kleurplaten hebben te maken met het werk dat we als Stichting HVC mogen doen. Kijk trouwens regelmatig even op onze website! Dan zul je zien dat er elke keer kleurplaten zullen worden toegevoegd. Misschien kijken mama, een grote zus of de juf wel met je mee. Want naast kleurplaten voor kleuters en grotere kinderen hebben we ook kleurplaten die echt geschikt zijn voor volwassenen. Veel kleurplezier!

Kleurplaat 'Laat de kinderkens tot Mij komen'

Deze kleurplaat kun je de plaat op een mooi plekje in huis hangen. Wie  weet ziet iemand de kleurplaat hangen en ontstaat er een mooi gesprek over de Heere. Bid om kracht om over Hem te vertellen. Hij is het waard. Vind je ook niet?

Wij zouden het leuk vinden als jij laat weten waar jij de tekening opgehangen hebt. Maak er een foto van en mail die naar HVC (info@stichtinghvc.nl).

Kleurplaat Pinksteren

Deze kleurplaat draait om Pinksteren en de uitstorting van de Heilige Geest, de komst van de Trooster. Wat een waardevolle boodschap om te delen met de vervolgde Kerk of om zelf door bemoedigt te worden. In het Engels staat deze Bijbeltekst erop: En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid (Johannes 14:16 SV)

Kleur jij deze kleurplaat voor vervolgde christenen? Stuur deze pinksterkleurplaat dan op naar Stichting HVC, Dorpsweg 85, 4221 LJ in Hoogblokland. Wij zorgen dat deze wordt uitgedeeld in het buitenland.

Kleurplaat Pasen voor vervolgden

In het Engels staat op deze kleurplaat het eerste deel van de Bijbeltekst: Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd. (Johannes 14:27 SV)

Kleur deze paaskleurplaat zo mooi mogelijk in en stuur ‘m op naar Stichting HVC, Dorpsweg 85, 4221 LJ in Hoogblokland. Dan zorgt een medewerker van HVC er persoonlijk voor dat jouw tekening uitgedeeld in het buitenland wordt aan iemand van de vervolgde Kerk.

Bemoedig kinderen in verdrukking

Doe je mee? Kleur de kleurplaat zo mooi mogelijk in en stuur ‘m op naar Stichting HVC, Dorpsweg 85, 4221 LJ in Hoogblokland. Dan zorgt een medewerker van HVC er persoonlijk voor dat jouw tekening uitgedeeld wordt. Probeer het je maar eens voor te stellen dat jouw tekening straks in handen wordt gehouden door een leeftijdsgenootje ergens anders op de wereld!

In het Engels staat het eerste deel van deze Bijbeltekst op de kleurplaat: De God nu der hoop vervulle ulieden met alle blijdschap en vrede in het geloven, opdat gij overvloedig moogt zijn in de hoop, door de kracht des Heiligen Geestes.  (Romeinen 15:13 SV)

Kinderen in Zuid-Soedan

Op deze kleurplaat zie je kinderen in een vluchtelingenkamp in Zuid-Soedan. Wat kijken ze blij, hè. Doe er maar goed je best op.

Spelen in Irak

Een krat, een oude kartonnen doos en een touw: deze jongen en dit meisje hebben er speelgoed van gemaakt. De kids wonen in een vluchtelingenkamp in Irak en hebben plezier met dat wat ze hebben. Hopelijk heb jij net zoveel plezier met kleuren!

Aster uit Pakistan

Ken jij Aster uit Pakistan al? Lees gerust meer over haar op onze website. Vind je het verhaal een beetje moeilijk? Vraag dan of iemand het samen met jou wil lezen. Je mag de plaat van Aster mooi inkleuren.

Bijbels voor Irak

Stichting HVC deelt Bijbels uit in Irak. Deze oude mevrouw is er blij mee en helpt om ze verder uit te delen. Kleur jij de plaat mooi in?

Bloemkool oogsten in Nepal

Kijk deze man en vrouw uit Nepal eens sjouwen...! Ze hebben zojuist bloemkool geoogst op het veld en zijn nu op weg naar de markt. Hun zware manden dragen ze via banden over hun voorhoofd. Hun rug en nek houden ze recht door met hun handen hun hoofd vast te houden. Wat een bikkels!

Jongetje in Pakistan

Deze kleine knul in Pakistan drinkt lekker uit zijn flesje, terwijl hij jou afwachtend aankijkt. "Kleur jij mij mooi in?", denkt hij misschien wel.

Denken aan Irak

Kun jij jezelf voorstellen dat je in Irak in een vluchtelingenkamp woont? Probeer het eens. Duizenden tenten, heel veel mensen. Opa's en oma's, vaders, moeders, kleine baby’s. En kinderen, even oud als jij. Allemaal op de vlucht, hun thuis kwijt. De jongen op de kleurplaat denkt over al die dingen na. Dat zul jij ook wel doen terwijl je rustig aan het kleuren bent. Succes!

Werken bij de steenfabriek in Pakistan

Dag in, dag uit bakt Emal stenen bij een steenfabriek in Pakistan. Dat is heel hard werken. Emal doet dat, omdat hij voor zijn zusjes en zichzelf moet zorgen. Want zijn vader en moeder zitten in de gevangenis.

Tip: gebruik eens echt zand om deze kleurplaat mooi te maken. Hoe doe je dat? Eerst smeer je wat lijm op de plaatsen waar het zand mag komen. Daarna strooi je heel voorzichtig kleine beetjes zand over de lijm. Eerst even laten drogen, en daarna het losse zand van de plaat af laten glijden. Succes!

Maak ons logo nóg mooier!

Ken jij het logo van HVC? Wat denk je dat het symbool betekent? Misschien willen papa, mama of de juf meekijken (het is namelijk voor grote mensen geschreven), maar hier is er meer over te vinden. Maak iets moois van deze (kleur)plaat! Dat kan natuurlijk met stiften en kleurpotloden, maar misschien ook wel met lijm, papier en andere creatieve spulletjes. Jij hebt vast een goed idee!

Meer leuks voor jou?

Ga naar de maatjespagina >

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.