Help vervolgde christenen in Irak

Irakese christenen hebben uw hulp nodig. Twintig jaar geleden waren er in Irak ongeveer 1,5 miljoen christenen. Volgens schattingen zijn daar nu minder dan 200.000 christenen van over. In heel Irak. Vele christenen werden in de afgelopen jaren gedood. Door oorlogsgeweld. Door de terreur van IS. Honderdduizenden christenen ontvluchtten het land. De christenen die zijn achtergebleven hebben ook vandaag de dag nog steeds te maken met veel tegenstand.

Ja, ik steun met mijn gift

Liever overmaken? Dat kan naar:
Stichting HVC, NL51 ABNA 0561 4551 39 o.v.v. 'Irak 2022'

Wat gebeurt er met mijn gift?

Blader door deze foto's voor voorbeelden:

Christenen in Bagdad delen het Evangelie in een medische kliniek (fotobewerking ivm veiligheid)

Help Irakese christenen te evangeliseren: geef voor Bijbels

In de apotheek ligt links medicatie, rechts christelijke lectuur

Help pas bekeerde mensen, zoals Aqbar die werd mishandeld

Voedselsteun voor de 'vergeten vluchtelingenkampen' vlak bij Bagdad

Help dit christelijke echtpaar een bakkerij op te bouwen

• Evangelisatie
    HVC helpt christenen in Bagdad om te evangeliseren en voorziet ze van Bijbels. U kunt meehelpen. Eén Bijbel kost € 5,-.

• Medische kliniek (en evangelisatiepost)
    Christenen in de miljoenenstad Bagdad hebben een medische kliniek geopend. In de wachtkamer delen de medewerkers het Evangelie met de patiënten. Er zijn medicijnen, lectuur en financiële steun voor de operationele kosten nodig.

• Zorg voor bekeerlingen
    Wie zich in Irak bekeert tot het christendom, komt er alleen voor te staan. HVC helpt christenen die zorg nodig hebben of door hun bekering niet meer in levensonderhoud kunnen voorzien.

• Voedsel voor 'vergeten vluchtelingenkampen'
    In de omgeving van Bagdad verblijven nog duizenden vluchtelingen in kampen. Deze kampen bestaan volgens de overheid formeel niet meer, maar de bewoners ervan kunnen nergens anders heen en zien geen andere oplossing dan in hun tenten en caravans te blijven. Alle hulp ontbreekt. Vaak leven er tientallen personen in één caravan, soms wel drie gezinnen. HVC wil graag 120 gezinnen ondersteunen met voedsel- en hygiënepakketten. Voor € 45,- geeft u een gezin een pakket voor een maand.

• Een bakkerij voor Masif en zijn vrouw
    Masif heeft aan een Bijbelschool gestudeerd en geeft les aan christelijke kinderen in Noord-Irak. Masif: "Alle jongens en meisjes willen weg uit onze dorpen, ze zien hier geen toekomst voor christenen. We willen ze vasthouden." Veel christenen uit zijn dorp zitten nog in de vluchtelingenkampen van Bagdad, omdat ze geen geld hebben en hun huis in de oorlog met ISIS is vernield. Masif en zijn vrouw hebben ervaring met catering en bouwen aan een pand waar ze een bakkerij met cateringservice willen beginnen. HVC wil hen helpen met de aanschaf van machines, pannen en het afwerken van de gevel. Zo kunnen deze christenen staande blijven en de kerk in Noord-Irak weer opbouwen.
Aqbar (werd mishandeld na haar bekering)

Met minder tanden kun je ook zingen

- Aqbar (werd mishandeld na haar bekering)

Help vervolgde christenen in Irak en steun ze met uw gift

Sta klaar voor de christenen in het door oorlog geteisterde Irak. Uw gift stelt ons in staat om praktische en geestelijke hulp te bieden aan de getroffenen. Ieder bedrag is welkom!

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.