Scholen Irak

Kinderen in de Iraakse vluchtelingenkampen staren soms uren doelloos voor zich uit.  Door het ontbreken van goede scholing dreigen de kinderen een jarenlange achterstand op te lopen in hun persoonlijke ontwikkeling.

Dit project is afgerond.  Hartelijk dank voor uw warme vrijgevigheid!

Geeft u deze kinderen kans op een betere toekomst?

Iraakse scholier in een vluchtelingenkamp

Onderwijs in een Iraaks vluchtelingenkamp

Kans op een betere toekomst

Het is belangrijk dat kinderen naar school gaan in deze moeilijke periode van hun jonge levens. HVC steunt daarom kleine schooltjes, die door de lokale kerken zijn opgezet. De kinderen leren de Engelse taal aan de hand van Bijbelverzen en worden onderwezen in de Bijbelse verhalen aan de hand van prenten. De tijd op school is een welkome onderbreking van de dagelijkse sleur. De kennis die de kinderen opdoen, vergroot de kans op een betere toekomst. Er is dringend behoefte aan uitbreiding van de scholen.

Dit project is afgerond. Iedereen die heeft bijgedragen: hartelijk dank! U kunt nog steeds geven voor vervolgde christenen in Irak. Zij hebben onze steun hard nodig.

Help vervolgde christenen in Irak en steun ze met uw gift

Sta klaar voor de christenen in het door oorlog geteisterde Irak. Uw gift stelt ons in staat om praktische en geestelijke hulp te bieden aan de getroffenen. Ieder bedrag is welkom!

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy