Een nieuw huis voor weduwe Julious

In het noorden van Oeganda bevinden zich enorm grote vluchtelingenkampen. Hier vangt de Oegandese regering mensen op die uit Zuid-Soedan zijn gevlucht voor oorlogsgeweld en hongersnoden. Een Zuid-Soedanese partnerorganisatie van HVC moest ook vluchten. Onder hen veel kinderen, maar ook diverse dominees en hun gezinnen. Eén van de gevluchte dominees was dominee Julious. De dominee was al enige tijd ziek, maar na zijn aankomst in het vluchtelingenkamp werd hij steeds zieker. Eind 2017 overleed dominee Julious aan de gevolgen van leukemie. Zijn vrouw en vier kinderen stonden er plotseling alleen voor.

Woningnood

Na het overlijden van haar man, werd de situatie voor de weduwe van dominee Julious nijpend. Ze woonde met haar kinderen in een geïmproviseerd hutje. De muren waren gemaakt van modder en takken, terwijl een plastic zeil het dak vormde. Het dak lekte en de muren brokkelden weg door regen. De hevige buien tijdens het regenseizoen dreigden het huisje volledig weg te spoelen. Ook bood het huisje geen bescherming tegen slangen en andere dieren. De situatie werd te gevaarlijk voor de kinderen om bij hun moeder te blijven. Noodgedwongen verbleven de kinderen ergens anders in het vluchtelingenkamp.

Vertrouwen op een goede God

Ondanks haar verdriet over het missen van haar man en ondanks haar omstandigheden, bleef de weduwe getuigen van een goede God. Ze bleef dankbaar voor de dingen die ze wél had. In haar verdrukking bleef deze vrouw opzien naar de Heere. HVC had het voorrecht om deze vrouw te mogen helpen. Dankzij uw giften kon een stenen huisvesting worden gerealiseerd. Daarmee mogen wij gehoor geven aan de Bijbelse opdracht om te zorgen voor weduwen en wezen. Deze vrouw en haar kinderen mochten merken dat er mensen als vrienden voor haar klaar stonden in tijden van verdrukking.

Wilt u klaar staan voor mensen zoals de weduwe van dominee Julious? Bepaal dan zelf hoeveel steun u geeft en word Vriend in verdrukking! Lees meer over Vrienden in verdrukking >

Stichting Hulp Vervolgde Christenen
Dorpsweg 85
4221 LJ Hoogblokland (NL)
info@stichtinghvc.nl

+31 (0)183 - 563 628

bereikbaar tijdens kantooruren

Maak uw gift over

ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39
ING: NL18 INGB 0003 1340 57

Doneer online

Doneer nu        ANBI

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.