Gebedspunten januari 2021

2 januari 2021

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die luistert! Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Bidden:

• Op Kerstavond vielen terroristen van Boko Haram een voornamelijk christelijk dorp in Nigeria aan. Tenminste elf mensen werden gedood. Een kerk, een ziekenhuis en tien huizen werden verbrand. Voorraden medicijnen en voedsel werden geplunderd. Ook ontvoerden de terroristen een priester. Wilt u bidden voor de getroffen gemeenschap?
  • Wilt u bidden voor de kerk in Afrika, dat op steeds meer plekken en steeds vaker wordt aangevallen door islamitische extremisten en waarbij steeds meer christenen om het leven komen?
  • Wilt u bidden voor de wereldwijde Kerk in 2021? Dat het een jaar mag zijn waarin de Kerk een verschil mag maken een vele levens, dat christenen standvastig blijven ondanks verdrukking en dat het Evangelie mag worden verspreid?
  • Ook vragen we uw gebed voor de zwaar getroffen kerk in Irak. In 2003 leefden er in Irak zo'n anderhalf miljoen christenen, na jaren van geweld volgens sommige schattingen nog maar 250.000. Nog altijd verblijven duizenden mensen in vluchtelingenkampen. Onlangs werd een online informatieavond gehouden over de projecten van HVC in Irak. Wilt u bidden voor deze projecten?

Danken:

• Vanuit de HVC-projecten zijn geen rapporten gekomen van aanvallen rond Kerst. Dankt u met ons mee hiervoor?
  • De eerste tientallen mensen hebben zich vrijwillig aangemeld als afhaalpunt voor de actie Plant een Bijbel. Wilt u ook hiervoor danken?
  • In december ontvingen alle vrijwilligers van HVC een bedankje voor hun inzet voor vervolgde christenen. Wilt u danken voor de meer dan 150 HVC-vrijwilligers?
  • Wilt u danken voor de vele duizenden voedselpakketten die we in 2020 hebben mogen uitdelen? In veel landen leidt het coronavirus tot ernstige hongersnood. Vervolgde christenen worden vaak extra hard getroffen. Wij blijven daarom oproepen om te doneren voor voedselsteun. Lees hier waarom >

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan