Voedselhulp coronacrisis

In veel landen leidt het coronavirus tot ernstige hongersnood. Dankzij u konden we al duizenden voedselpakketten verspreiden onder vervolgde christenen in landen als India, Pakistan en Bangladesh. Maar het einde van de crisis lijkt nog niet in zicht. Daarom doen we (nogmaals) schoorvoetend een beroep op u. Helpt u een gezin het komende half jaar met iedere maand een voedselpakket?

Honger dreigt voor vervolgde christenen in onder meer India, Pakistan en Bangladesh

In Pakistan, India en Bangladesh zijn veel christenen dagloner. Als zij niet werken, liggen ook meteen de inkomsten stil.

Asif: “Dagenlang hadden we geen eten. De overheid beloofde van alles, maar hulp bereikte ons nooit. Vandaag bracht een evangelist een voedselpakket. Dank aan God!"

Verdelen van voedselpakketten in Pakistan

De voedselhulp bereikt ook hulpbehoevende ouderen.

Een voedselpakket voor deze mensen die in isolatie leven vanwege lepra

De voedselpakketten worden verspreid in Pakistan, India en Bangladesh, maar ook in Brazilië, Gambia, Zuid-Soedan en Kenia.

Boodschap voor vervolgde christenen: hou vol!

Diverse organisaties waarschuwen dat vanwege de coronacrisis per dag vele duizenden mensen zullen sterven aan honger. De gevolgen van de crisis zullen voor miljoenen mensen nog maandenlang doorwerken. Vervolgde christenen worden vaak extra hard getroffen. De hulpverzoeken van mensen in nood blijven ons maar bereiken. Wij blijven daarom oproepen om te doneren voor voedselsteun. Want daarmee geven wij vervolgde christenen, naast voedsel, een boodschap vanuit onze harten: hou vol!

Steun dit project

Geen werk, geen eten

Tienduizenden broeders en zusters kampen met een lege maag. Dagloners die thuis moesten blijven vanwege de lockdown, verloren direct hun inkomen. Ze hadden vaak al onderbetaalde baantjes; steenbakkers, schoonmakers, landbouwers en leermakers. Sparen is voor hen niet weggelegd. Vandaag geen loon, is morgen geen eten. En dat al maanden lang! Wanhopig proberen ze werk te vinden. Voor velen zonder resultaat. Steeds vaker moeten ze een maaltijd overslaan. Kijken ze straks de hongerdood in de ogen?

Uitsluiting en discriminatie

Voor veel christenen is het maar de vraag of ze nog wel een baan vinden, nu een economische crisis dreigt te volgen. Bij het vinden van werk sluiten christenen vaak achter hindoes of moslims aan in de rij. Op hulp van de overheid of lokale hulporganisaties hoeven christenen vaak niet te rekenen. Ze worden als minderwaardig gezien en buitengesloten van hulp. De overheid belooft veel, maar in de praktijk komt er weinig van terecht.

Yashwa (9) uit Pakistan is op dit moment de enige kostwinner in zijn gezin.

Yashwa

De negenjarige Yashwa is de enige uit zijn gezin die nog werkt, in een schoenmakerij. Hij werkt bikkelhard; lange dagen. Maar de € 0,50 die hij per dag verdient, is lang niet genoeg om voor zijn zieke vader, zijn moeder en drie zusjes te zorgen. Hoe Yashwa ook zijn best doet… een langzame hongerdood dreigt voor hem en zijn familie.

Gezinnen in hongersnood

Dankzij een netwerk van lokale partnerorganisaties en evangelisten, bereikt HVC christenen op zelfs de meest afgelegen plekken in India, Pakistan en Bangladesh. Via dat netwerk staat HVC in contact met 5.300 andere gezinnen voor wie ondervoeding of zelfs dood door honger op de loer ligt. Een afschuwelijke gedachte. De HVC voedselhulpactie heeft als doel deze gezinnen de komende zes maanden structureel van voedsel te voorzien. Want de gevolgen van corona dreunen lang na.

Help een gezin door de hongercrisis

We vragen u om een gezin zes maanden lang te ondersteunen. Voor € 45,- per maand redt u een gezin. We beseffen dat we veel van u vragen. Maar de nood is groot en de tijd dringt.

• Per pakket á €45,- helpt u een familie een maand lang aan voedsel
  • HVC verspreidt de voedselpakketten in o.a. Pakistan, India en Bangladesh
  • Via ons netwerk van lokale kerken en evangelisten bereiken de voedselpakketten ook plekken waar bijna niemand komt
  • De voedselpakketten bevatten onder andere linzen, rijst, meel, olie en groenten
  • U meldt zich aan voor zes voedselpakketten per familie, iedere maand één
  • Na zes maanden stopt uw hulp automatisch

Meld u aan voor maandelijkse steun voor het komende halfjaar! Loods ook een gezin door de hongermaanden heen!

Ja, ik sta op tegen de hongerdood!

Meld u aan voor maandelijkse steun voor het komende half jaar! Na zes maanden stopt uw hulp automatisch.
Selecteer hoeveel gezinnen u een half jaar lang te eten geeft:

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Nieuws over dit project

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Mogen we u op de hoogte houden over christenvervolging?