Gebedspunten christenvervolging juni 2021

4 juni 2021

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die luistert! Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Bidden:

• Eindelijk heeft de rechter in Pakistan het christelijke echtpaar Shafqat en Shagufta vrijgesproken! De ervaring leert dat, ook na een vrijspraak, voormalige blasfemieverdachten nog altijd levensgevaar lopen. Wilt u bidden voor de veiligheid van Shafqat, Shagufta, hun kinderen, hun advocaat, de rechters en alle andere betrokkenen?
  • Op dit moment is de situatie in Pakistan rustig. We hopen en bidden dat dit zo blijft. Na de vrijspraak van Asia Bibi in 2018 braken grote rellen en onlusten uit. Dit waren voor andere Pakistaanse christenen zeer spannende tijden, vanwege het overal aanwezige geweld. We vragen uw gebed voor rust en veiligheid in Pakistan.
  • De overheid van China houdt christenen nauwgezet in de gaten. Gebed voor christenen en evangelisten in China blijft dan ook hard nodig. Bidt u mee?
  • Meer dan een jaar geleden rolde de wereld de coronacrisis in. De coronacrisis bleek een aanjager voor onderdrukking en vervolging te worden. Veel christenen kregen het nog zwaarder. Wilt u bidden voor deze vervolgde christenen?
  • Vele mensen zetten zich vrijwillig in voor HVC. Zo ook de leden van de Raad van Toezicht. Zij zoeken een extra lid, iemand met hart voor de wereldwijde kerk en vervolgde christenen in het bijzonder. Wilt u bidden dat de juiste persoon op ons pad komt? En voor het werk van deze raadsleden?

Danken:

• Na bijna acht jaar in de Pakistaanse gevangenis, lijkt deze lijdensweg voor het christelijke echtpaar Shafqat en Shagufta bijna voorbij! Wij zijn God dankbaar dat er nu eindelijk gerechtigheid is voor deze vals beschuldigde mensen. Dankt u met ons mee?
  • Wij zijn opnieuw dankbaar voor de vele voedselpakketten die wij dankzij uw giften mogen uitdelen. Want opnieuw worden projectlanden van HVC, zoals India en Pakistan, zwaar getroffen door het coronavirus. Bidt u met ons mee voor de getroffen landen? En dankt u voor de voedselhulp die we mogen verstrekken?

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan