Waarom opnieuw voedselhulp?

Opnieuw ontvangen we talloze hulpverzoeken

17 juni 2021

Een aantal weken geleden vroegen we u om opnieuw te doneren voor voedselpakketten. Inmiddels daalt in een land als India het aantal mensen dat besmet raakt met corona. Maar nog altijd hebben veel mensen in India, Pakistan, Bangladesh en Nepal dringend voedselhulp nodig.

Wanhoop

Lokale christenen vertellen HVC over een steeds zichtbaarder wordend gevolg van de coronacrisis. Er zijn gezinnen waar de kostwinner is overleden als gevolg van het coronavirus. Soms zijn kinderen beide ouders kwijtgeraakt door de ziekte. Maar ook zijn er gezinnen waar de langdurige periode zonder werk en zonder inkomen één van de ouders uit wanhoop het gezin heeft doen verlaten. Het wegvallen van kostwinners of ouders zal voor veel gezinnen effect hebben tot lang na de crisis.

Voortdurende honger

Sommige deelstaten of regio's zitten nog regelmatig in een lockdown. Hierdoor worden vooral dagloners hard geraakt, zij hebben vaak geen financiële reserves om een werkloze periode op te vangen. Wanneer er wél weer wordt gewerkt, worden christenen vaak pas als laatste weer ingehuurd. In India krijgen met name hindoes voorrang bij de verdeling van werk. Hierdoor moeten veel christenen het nog langer stellen zonder inkomen. En geen inkomen betekent voor velen een gebrek aan eten.

Als HVC willen we gehoor geven aan de noodkreten die we dagelijks ontvangen uit landen als India, Pakistan, Nepal en Bangladesh. Daarom doen we opnieuw een beroep op u. Vele christelijke gezinnen die dagelijks vervolging ervaren, worden nu opnieuw hard worden geraakt door de gevolgen van het coronavirus. Zij vragen om uw gebed en uw steun.

Doneer voedselpakketten aan christenen in vervolging

Opnieuw dreigt er honger voor vele vervolgde christenen. Steun een gezin met een voedselpakket voor één maand.

Elk bedrag is welkom! Geef eenvoudig en veilig via iDeal:

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Voedselhulp tijdens de coronacrisis

Sinds april 2020 heeft HVC vele duizenden voedselpakketten mogen uitdelen, dankzij uw trouwe steun. Begin 2021 maakten we ons klaar om de voedselhulp af te bouwen. Een nieuwe golf van besmettingen in onze projectlanden leidt helaas weer tot acute honger voor vele vervolgde christenen. Opnieuw vragen we om uw steun.