Gebedspunten februari 2021

Christelijke verpleegster Tabita wordt mishandeld door haar collega's

Wilt u bidden voor Tabita?

Brand in het Rohingya vluchtelingenkamp

800 Rohingya vluchtelingfamilies zijn het weinige dat zij hadden kwijtgeraakt

Bidt u ook voor het terdoodveroordeelde echtpaar Shafqat en Shagufta? Samen met ChristenUnie roepen wij alle kerken in Nederland op om op 14 februari voor hen te bidden.

2 februari 2021

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die luistert! Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Bidden:

• Gebed gevraagd voor de christelijke leidinggevende verpleegkundige Tabita uit Karachi, Pakistan. Vorige week donderdag 28 januari werd zij door haar collega's beschuldigd van godslastering (blasfemie), nadat er een meningsverschil was over het te voeren beleid op de werkvloer. Tabita verstopte zich in een kamer, maar de groep wist de deur te forceren, bond haar vast en begon haar langdurig te slaan. Eerst stelde de politie vast dat het om een persoonlijk conflict ging, maar een dag verzamelden zich grote groepen extremisten die straf eisten voor Tabita. Onder die druk maakte de politie alsnog een aanklacht op. Dit kan leiden tot een terdoodveroordeling voor Tabita. Wilt u voor haar bidden?
  • Bid voor alle vrouwen wereldwijd die lijden vanwege hun christen-zijn.
  • Wilt u bidden voor de Rohingya vluchtelingen, die in de nacht van 13 op 14 januari werden getroffen door een brand in het vluchtelingenkamp?
  • Bid voor alle mensen die geraakt worden door de coronacrisis.
  • Eén van de Pakistaanse 'shelters' van het project Omarm een kind kreeg eind januari onverwacht te horen dat het huurcontract van het onderkomen niet werd verlengd. Gelukkig vonden de projectleiders snel een nieuw onderkomen. Wilt u bidden voor een veilige verhuizing van de ongeveer 20 opgevangen kinderen van vervolgde christenen?
  • Bid dat het Evangelie velen levensveranderend mag bereiken.
  • Wilt u bidden voor het echtpaar Shafqat en Shagufta? Zij zitten al meer dan 7 jaar in de cel, gescheiden van elkaar en van hun kinderen. Ze zijn ter dood veroordeeld vanwege vermeende godslastering. Op 15 februari staat een belangrijke rechtszaak gepland. Samen met de ChristenUnie roepen wij alle kerken in Nederland op om op 14 februari voor hen te bidden. Bidt u mee? Lees hier meer >
  • Bid voor de politiek en met name voor de politici die een verschil willen maken voor de vervolgde Kerk.

Danken:

• We deden een oproep aan u om kinderen in de brandhaard van christenvervolging te omarmen. Via het nieuwe HVC-programma Omarm een kind konden inmiddels bijna honderd kinderen worden opgevangen. Dank voor de hartverwarmende steun die de kinderen mochten krijgen. En dankt u met ons mee dat er zo snel een nieuw onderkomen is gevonden voor de groep van ongeveer 20 kinderen (zie boven)?
  • Dank dat de corona voedselhulp voorspoedig verloopt. Dankzij uw hulp bezorgt HVC zes maanden lang - via lokale kerken en evangelisten - een voedselpakket bij ruim 1.300 gezinnen.
  • Dank voor de vele mensen die vrijwillig afhaalpunt zijn geworden voor de potgrondactie Plant een Bijbel.

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan