Doe mee aan Plant een Bijbel 2023

7 december 2022

De roep om Bijbels vanuit landen als Afghanistan en China groeit. In het voorjaar van 2023 hoopt HVC de actie Plant een Bijbel te organiseren, met als doel zo veel mogelijk vervolgde christenen een eigen Bijbel te kunnen geven.
D.V. zaterdag 18 maart zetten vele huishoudens, scholen en kerken in heel Nederland hun deuren open zodat klanten hun bestelde zakken potgrond kunnen afhalen.

Enthousiaste mensen bij dit afhaalpunt

Een eenvoudige een laagdrempelige manier om in actie te komen voor de vervolgde Kerk

Vaak wordt de vraag gesteld ”Wat kunnen we voor vervolgde christenen doen?” Het eerst en belangrijkste antwoord hierop is: bidden. Tegelijk is er in de vervolgde Kerk een grote behoefte aan Bijbels. We horen van dorpen in India waar één Bijbel is voor meerdere gezinnen, die in roulatiebeurt uit de Bijbel lezen. In vele landen groeit de Kerk, maar is er een tekort aan Bijbels voor de nieuwe gelovigen.

Een eigen Bijbel is gebedsverhoring

Steeds meer mensen haken aan bij de jaarlijkse potgrondactie ‘Plant een Bijbel’. Middels de verkoop van potgrond halen we geld op voor Bijbels. De opbrengst van twee zakken potgrond is goed voor één Bijbel. Afgelopen voorjaar leverde dit maar liefst 7.598 Bijbels op, bestemd voor landen als AfghanistanChina, Iran, India, Pakistan en Noord-Korea. Daar waar nodig smokkelen we de Bijbels naar binnen. We brengen ze naar afgelegen gebieden en delen ze uit in gevangenissen. Steeds weer overheerst dankbaarheid wanneer christenen hun eigen Bijbel ontvangen. Hun gebeden worden verhoord!

Vier uren de deuren open

De actie ‘draait’ op afhaalpunten. In maart 2022 deden maar liefst 137 particulieren, kerken en scholen mee. Door het groeiende aantal afhaalpunten, kunnen in een steeds groter deel van Nederland mensen potgrond bestellen én afhalen in hun eigen regio of buurt. Vele afhaalpunten zijn zo enthousiast, dat ze de actie in de eigen omgeving promoten. De verkoop loopt vervolgens via de website www.planteenbijbel.nl. De bestelde potgrond wordt een aantal dagen vóór de potgrondafhaaldag bezorgd. D.V. zaterdag 18 maart tussen 10.00 en 14.00 kunnen de klanten hun potgrond afhalen.

Stelt ook u komend jaar uw deuren deze vier uren open voor vervolgde christenen?