Gebedspunten februari 2024

Biddende mannen in Chhattisgarh, de deelstaat van India waar vervolging schrikbarend toeneemt

20 februari 2024

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons over verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God Die hoort. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

In India is grote onrust en vervolging neemt schrikbarend toe. Onze Indiase broeders en zusters hebben ons gebed harder nodig dan ooit, nu kerken worden gesloten of in de gaten gehouden, en veel gemeentes uit angst voor represailles niet samen durven te komen. Daarom bidden we in februari specifiek voor christenen in India.

Gebedspunten

• In India neemt vervolging ernstig toe door het politieke beleid van de regeringspartij. Bid dat de macht van deze partij ingeperkt zal worden.

• In februari zijn er in Chhattisgarh veel predikanten en kerkgangers aangevallen en gewond geraakt. Bid om fysiek en mentaal herstel. Sommigen van hen zijn ernstig gewond.

• Op diverse plaatsen in India worden kerken in brand gestoken. Bid mee dat deze kerken herbouwd kunnen worden en dat gemeenteleden tot die tijd ergens anders veilig kunnen samenkomen.

• Huiskerken worden heel erg onder druk gezet. Bid dat er manieren worden gevonden waardoor samenkomen in huiskerken mogelijk blijft.

• Bid dat er voldoende voedselpakketten beschikbaar komen voor gezinnen die vanwege hun geloof in de Heere Jezus zijn uitgestoten uit de hindoe-gemeenschap.

• Er zijn ten minste acht voorgangers opgepakt, hen hangt mogelijk vier jaar gevangenschap boven het hoofd. Bid voor hen: om vertrouwen op God, vrede in hun hart, eerlijke rechtsgang en een spoedige vrijlating!

• Bid ook om veiligheid en troost voor de gezinnen van deze pastors.

• Bid dat evangelisten in India veilig hun werk kunnen blijven doen. Juist nu vervolging steeds meer toeneemt, zijn hun bemoedigende bezoeken hard nodig.

Dankpunten

• Dank dat HVC (dankzij onze Vrienden in verdrukking) snel kon starten met het verlenen van noodhulp aan getroffen christenen in India. Bid met ons mee dat deze noodhulpactie met gebed en giften gesteund zal blijven worden, zodat HVC via lokale contactpersonen kan helpen zo lang dit nodig is.

• Dank mee dat er dit jaar 179 afhaalpunten van Plant een Bijbel zijn. Dit is een recordaantal, waardoor HVC hopelijk meer Bijbels dan ooit kan uitdelen aan verdrukte christenen. Ook in India.

• Dank voor de vele vrijwilligers die zich hebben aangesloten bij werkgroepen die zich inzetten voor een specifiek land of project.

• Dank mee voor Nederlandse scholen die een heel jaar in actie komen voor een project van HVC.

• Dank voor vier dappere pastors in Syrië. Deze pastors moeten te midden van een voortslepende oorlog met gevaar voor eigen leven hun werk doen.

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post.

Meld u gratis aan