Gebedspunten september 2022

Een Indiase evangelist bedient de doop in Chhattisgarh

6 september 2022

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die hoort. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Gebedspunten

• Blijf alstublieft bidden voor de nijpende situatie rondom de overstromingen in Pakistan. De hulpvragen nemen toe, de nood is groot. Bid of het water mag zakken. Vraag om bescherming van de Pakistani en of de opgeschaalde noodhulp hen op tijd mag bereiken. Bid om bewaring van de christenen in Pakistan, die vaak op extra kwetsbare plaatsen wonen.
  • Bid voor Ashfaq Masih in Pakistan. Hij hoorde recent de doodstraf over zich uitgesproken worden na een onterechte beschuldiging van blasfemie (godslastering). Vraag of er een herziening mag komen van het vonnis bij het hoger beroep dat samen met HVC wordt aangetekend. Bid om rust, kracht en geloofsvertrouwen voor Ashfaq en zijn familie.
  • We vragen u dit keer in het bijzonder om gebed voor Noord-Korea
    • Het toch al zo gesloten land is sinds het uitbreken van de coronapandemie nog verder op slot gegaan. Desondanks worden er voortdurend pogingen ondernomen om het Evangelie te verspreiden onder Noord-Koreanen. Bid of er openingen gevonden mogen worden om het Woord te brengen. Vraag om bescherming van hen die zich tot evangeliseren geroepen weten.
    • Bid voor de velen in Nood-Korea die ernstige honger lijden.
    • Bid of de Heere het hart van de leider van Noord-Korea en van zijn leger zal bereiken met Zijn Woord en hen wil aanraken door Zijn liefde. Voor Hem is niets te wonderlijk.

Dankpunten

• Dank dat de kerk in India snel groeit. Dank dat de evangelistengroep die via HVC gesteund wordt veel nieuwe mensen mag bereiken met de Boodschap van de Bijbel.
  • Dank dat er afgelopen weken meerdere mensen mochten worden gedoopt in Chhattisgarh in India (zie foto hierboven) als vrucht op het evangelisatiewerk. Bid of de Heere de jonge christenen standvastigheid wil geven, dwars tegen alle verdrukkingen in.
  • Dank met ons dat er aan evangelisten in India boekenpakketten mogen worden verstrekt. Deze pakketten bevatten onder andere een studiebijbel en een dogmatiek. De boeken komen ten goede aan de preekvoorbereiding. Bid voor de evangelisten om Gods zegen en om steeds meer inzicht in de Schrift.

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post.

Meld u gratis aan