Gebedspunten juli 2023

Indiase evangelisten en voorgangers worden toegerust en bemoedigd

11 juli 2023

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die hoort. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Gebedspunten

• Blijft u bidden voor Asif Pervaiz, die al meer dan tien jaar onterecht wordt vastgehouden in een Pakistaanse gevangenis? Zijn rechtszaak is opnieuw uitgesteld en daarna van de agenda gehaald. Bid voor gerechtigheid voor hem en zijn jonge gezin.
  • Bid ook voor andere Pakistaanse broeders en zusters. Op 28 juni werd in Zweden door de rechter en politie toestemming gegeven voor het verbranden van een koran. Sinds die koranverbranding is het onrustig in het islamitische Pakistan. Kruizen worden beschimpt, er zijn betogingen en christenen zijn angstig.
  • Bid voor Afghanistan. De Taliban betalen momenteel voor informatie over christenen en proberen hen actief op te sporen. De vervolging neemt toe, christenen worden gearresteerd en gedood.
  • Bid voor christenen in Nigeria. Fulani-herders en andere islamitische extremisten blijven dorpen invallen en christenen ontvoeren of doden. Bid voor vertrouwen, bescherming en standvastigheid.
  • Bid ook voor hen die verblind en vol fanatisme christenen aanvallen. Bid dat zij stilgezet worden en, net als Paulus, van een vervolger veranderen in een volgeling van Jezus Christus.

Dankpunten

• Dank met ons mee voor de mooie opbrengst op diverse zomerse markten waar HVC vertegenwoordigd was. Meer dan 1.000 vervolgde christenen kunnen straks lezen uit hun eigen Bijbel! Mede mogelijk gemaakt door de vrijwilligers

• Dank voor de pastorconferenties die HVC-projectleiders Hans-Willem en Jonathan mochten beleggen tijdens een recent werkbezoek aan India. Tijdens deze conferenties werden evangelisten bemoedigd en toegerust (zie foto, pastors om veiligheidsredenen onherkenbaar in beeld gebracht).

• Dank voor de start van de nieuwbouw van de Hoge School in Lahore, Pakistan. Deze christelijke school die onderwijs biedt aan de allerarmsten, kan na de uitbreiding doorgroeien naar 2.000 leerlingen. De eerste steen werd eind juni gelegd.

• Dank mee voor de noodhulp die we kunnen bieden in de Indiase deelstaat Manipur, na een ruimhartige respons van lezers van HVC Hulpmail. Een gewelddadige reeks aanvallen van hindoeïstische extremisten heeft het leven daar ernstig ontwricht. Bidt u voor de Kerk in India?

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post.

Meld u gratis aan