Gebedspunten mei 2022

20 mei 2022

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Gebed gevraagd:

• Bid voor het christelijke gezin in Pakistan, waar na brandstichting hun tweeling Sundas en Sundari van nog maar zes maanden oud is omgekomen. Bid voor de ouders en voor de andere vier kinderen om troost, kracht en standvastigheid. Bid ook voor evangeliste Aster, voor de hulp en steun die zij, mede namens HVC, mag bieden. Bid voor de dader(s), om gerechtigheid én om genade.
  • Bid voor Jan Bor, zijn kinderen en kleinkinderen. Maandag 16 april jl. verloren zij hun geliefde vrouw en moeder Riet Bor - Burggraaf. Jarenlang hebben Jan en Riet zich met grote betrokkenheid en liefde ingezet voor de totstandkoming en het werk van Stichting HVC. We gedenken Riet in dankbaarheid. Bid samen met ons of Jan en zijn familie getroost en bemoedigd mogen worden door de Heere.
  • Bid voor tien nieuwe evangelisten in India die in een moeilijk toegankelijke regio zijn begonnen met hun werk. Ze kampen met hevige tegenstand. Bid voor hen en hun families om zegen, bescherming en standvastigheid.
  • Bid voor een groep gevluchte christenen uit Afghanistan die door HVC in Pakistan wordt opgevangen. Deze vluchtelingen verblijven in armoedige omstandigheden. Wilt u hen meenemen in uw gebed?
  • Bid om ruimte en mogelijkheden voor toerusting van nieuwe christenen in Bangladesh. Zij hebben sterke behoefte aan verdiepend onderwijs in het christelijk geloof.
  • Bid voor het onderwijs van christenen in Pakistan, in het bijzonder voor de uitbreiding van de christelijke school in de Pakistaanse miljoenenstad Lahore.

Dank met ons mee:

• Dank dat God de andere vier kinderen van het zwaar getroffen gezin in Pakistan heeft bewaard tijdens de brand. Dank Hem ook voor het rotsvaste vertrouwen dat de bedroefde ouders, ondanks het diepe verdriet, in de Heere mogen hebben.
  • Dank voor de de tien nieuwe evangelisten in India en de steun die zij mogen ontvangen.
  • Dank voor de 7.598 Bijbels die de potgrondactie Plant een Bijbel heeft opgebracht.
  • Dank dat de eerste ex-hindoes gedoopt zijn in de Pakistaanse woestijn waar Aster werkt.

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan