Plant een Bijbel 2021 levert 6314 Bijbels voor vervolgde christenen op

Coronaproof potgrond afhalen: de potgrond en een aftekenlijst lagen klaar bij dit afhaalpunt

23 maart 2021

Met een opbrengst van 6314 Bijbels voor vervolgde christenen overtreft de potgrondactie Plant een Bijbel dit jaar alle verwachtingen. Jaarlijks organiseert HVC de actie, met dit jaar een aantal van 5000 Bijbels als het gedroomde doel. De meer dan 6300 Bijbels gaan verspreid worden in landen als India, Pakistan en Irak, maar ook Noord-Korea en China. HVC dankt, naast alle bestellers, donateurs en vrijwilligers, bovenal God voor dit resultaat.

Twee zakken potgrond voor één Bijbel

Afgelopen zaterdag 20 maart werd de actie afgerond. Verspreid over bijna 120 afhaalpunten in heel Nederland lagen duizenden zakken potgrond klaar. Wie potgrond besteld had, kon tussen 10:00 en 14:00 de zakken ophalen. De vrijwillige afhaalpunten zorgden voor een veilig verloop, door bijvoorbeeld de zakken buiten klaar te leggen. De opbrengst van twee zakken potgrond was al goed voor één Bijbel. Daarnaast kon wie geen potgrond nodig had voor € 5,- een Bijbel doneren.

Groeiende honger naar het Woord van God

De Bijbels worden gegeven aan christenen in landen waar christenvervolging is. Velen van hen bezitten geen eigen Bijbel. Ook komen in die landen vele mensen voor het eerst in aanraking met het Evangelie. Dagelijks ontvangt HVC verzoeken van evangelisten die Bijbels willen verspreiden. De vraag naar Bijbels is groot en groeit, constateert HVC. Directeur Jan Dirk van Nifterik: “Juist in landen waar christenvervolging is, is een grote honger naar het Woord van God te vinden. Waar de Kerk verdrukt wordt, daar groeit zij vaak het hardst!”

Opnieuw actie in 2022

Vanwege de voortdurende vraag naar Bijbels én het toenemende resultaat van Plant een Bijbel, organiseert HVC de potgrondactie in 2022 opnieuw. De potgrondafhaaldag staat gepland op zaterdag 19 maart. Van Nifterik: “Hebt u dit jaar de actie gemist? Potgrond bestellen kan weer vanaf januari volgend jaar, maar Bijbels doneren kan het hele jaar door aan het project Bijbels en zangbundels. Alvast dank voor uw gift!”

Ja, ik geef vervolgde christenen een eigen Bijbel!

Voor slechts € 6,- geeft u een vervolgde christen een eigen Bijbel, een kinderbijbel, een zangbundel of deelt u een stapel evangelisatiefolders uit. Helpt u mee?

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy