Al meer dan 3500 voedselpakketten voor vervolgde christenen

18-06-2020We zijn dankbaar dat op dit moment nog eens vele voedselpakketten hun weg naar vervolgde christenen vinden. Dit brengt het totaal van de voedselhulpactie sinds begin april op meer dan 3500 pakketten. De voedselhulp is hard nodig, want de hongersnood houdt aan!

Spagaat

Veel van onze projectlanden bevinden zich in een spagaat. Het coronavirus leidt tot groeiende aantallen sterfgevallen en besmettingen. Tegelijkertijd kunnen de regeringen van landen als BangladeshPakistan en India niet anders dan de lockdown te versoepelen. Het is kiezen tussen een hongerdood voor velen omdat ze geen geld meer hebben voor eten, of vele besmettingen en doden door het coronavirus. In diverse landen hebben de regeringen de maatregelen versoepeld en kunnen veel mensen weer wat geld verdienen. Tegelijkertijd liggen op sommige plaatsen de zieken al op de stoep van de ziekenhuizen, omdat er binnen geen plaats meer voor hen is. De vrees bestaat dat dit straks voor alle ziekenhuizen geldt.

Achterstelling

In april konden we al 2195 voedselpakketten uitdelen, nu komen daar nog eens 1368 pakketten bij. De pakketten geven een gezin voor een maand te eten. Helaas zijn we er hiermee nog niet. Nog altijd moeten christenen achteraan sluiten bij voedselhulp van lokale organisaties. In Bangladesh krijgen sommige christenen geen voedselhulp, omdat men bij voorbaat al denkt dat zij hulp uit het buitenland zullen ontvangen. Zonder voedselpakket hebben deze mensen niets meer.

Met één pakket á €45,- helpt u een familie een maand lang aan voedsel. Elk bedrag is welkom. Mogen de christelijke families (nog steeds) op u rekenen?
 Elk bedrag is welkom! Doneer via:

Of maak uw gift over naar NL 51 ABNA 0561455139
o.v.v. ‘Voedselpakketten coronacrisis'

HVC Voedselhulpactie

• HVC verspreidt voedselpakketten in PakistanIndia en Bangladesh, maar ook in BraziliëGambiaZuid-Soedan en Kenia. Deze landen zijn in (gedeeltelijke) lockdown, arbeiders hebben geen inkomen meer.
  • De voedselhulpactie richt zich op christenen in landen waar christenvervolging aan de orde van de dag is. Veel van deze christenen worden buitengesloten.
  • Door het coronavirus liggen inkomsten van christenen al een paar maanden stil. Voor veel christenen is het maar de vraag of ze ooit nog aan het werk kunnen bij hun vaak islamitische of hindoeïstische werkgevers.
  • Via ons netwerk van lokale projectleiders bereiken de voedselpakketten plekken waar bijna niemand komt. De eenvoudige pakketten bevatten onder andere linzen, rijst, meel en groenten. Met een pakket kan een gezin minstens vier weken vooruit.
  • Bij de meeste gezinnen raakt het ontvangen voedselpakket alweer bijna op, maar een eind aan hun moeilijke situatie is er nog niet gekomen. De nood blijft groot.

Elk bedrag is welkom! Doneer via:

Of maak uw gift over naar NL 51 ABNA 0561455139
o.v.v. ‘Voedselpakketten coronacrisis'