Voedselhulpactie: meer dan tweeduizend gezinnen geholpen maar de nood groeit

08-05-2020Sinds HVC eind maart de voedselhulpactie startte, hebben al 2195 families een voedselpakket ontvangen! Een pakket geeft een gezin ongeveer een maand te eten. Dankzij uw hulp maken we een levensbelangrijk verschil voor duizenden mensen tijdens de coronacrisis!

Wie krijgt hulp?

De voedselhulpactie richt zich op christenen in landen waar christenvervolging aan de orde van de dag is. Veel van deze christenen worden buitengesloten. En nu ze door de coronacrisis geen werk en geen inkomen hebben, worden ze door niemand geholpen. Ze wonen vaak op de meest afgelegen plekken in de binnenlanden, waar geen ander voedselhulpprogramma hen bereikt. Via ons netwerk van lokale projectleiders bereiken de voedselpakketten plekken waar bijna niemand komt. Mensen die dachten dat ze werden vergeten, ontvingen hulp dankzij u! De meeste voedselpakketten zijn uitgedeeld in Pakistan, India en Bangladesh. De overige pakketten zijn verdeeld onder hulpbehoevende families in Brazilië, Gambia, Zuid-Soedan en Kenia.

Hoe nu verder?

Terwijl Nederland stappen zet om de maatregelen te versoepelen, blijven veel van onze projectlanden in lockdown. De gevolgen van de lockdown zijn dramatisch. Dé vraag die onze lokale projectleiders en partnerorganisaties blijvend bezighoudt is; hoe krijgen alle mensen te eten? We zijn iedereen dankbaar die heeft gegeven voor voedselpakketten. Bent u in de gelegenheid om (nogmaals) te helpen? Iedere gift is welkom!

U kunt al een voedselpakket laten uitdelen voor € 45,-. Helpt u een gezin tijdens de coronacrisis?
 Elk bedrag is welkom! Doneer via:

Of maak uw gift over naar NL 51 ABNA 0561455139
o.v.v. ‘Voedselpakketten coronacrisis'

HVC Voedselhulpactie

• HVC verspreidt voedselpakketten voornamelijk in PakistanIndia en Bangladesh, maar ook in BraziliëGambiaZuid-Soedan en Kenia. Deze landen zijn (gedeeltelijk) in lockdown. Arbeiders hebben geen inkomen meer, wat leidt tot acute hongersnood,
  • De voedselhulpactie richt zich op christenen in landen waar christenvervolging aan de orde van de dag is. Veel van deze christenen worden buitengesloten.
  • Door het coronavirus liggen inkomsten van christenen al een paar maanden stil. Voor veel christenen is het maar de vraag of ze ooit nog aan het werk kunnen bij hun vaak islamitische of hindoeïstische werkgevers.
  • Via ons netwerk van lokale projectleiders bereiken de voedselpakketten plekken waar bijna niemand komt. De eenvoudige pakketten bevatten onder andere linzen, rijst, meel en groenten. Met een pakket kan een gezin minstens vier weken vooruit.
  • Bij de meeste gezinnen raakt het ontvangen voedselpakket alweer bijna op, maar een eind aan hun moeilijke situatie is er nog niet gekomen. De nood blijft groot.

Elk bedrag is welkom! Doneer via:

Of maak uw gift over naar NL 51 ABNA 0561455139
o.v.v. ‘Voedselpakketten coronacrisis'