Gebedspunten christenvervolging mei 2021

4 mei 2021

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die luistert! Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Bidden:

• We vragen uw gebed voor India en Bangladesh. India is verrast door een nieuwe golf van coronabesmettingen. Er lijkt een nieuwe variant rond te gaan waar mogelijk vaccinaties niet tegen helpen. Ook Bangladesh wordt hard geraakt, het land is recent weer in lockdown gegaan.
  • De rechtszaak van Shafqat en Shagufta blijft kampen met herhaaldelijk uitstel. Kort voor de geplande zitting van 15 april, werd bekend dat er geen hoger beroepen worden behandeld vanwege de maatregelen tegen corona. De zaak is voor onbepaalde tijd doorgeschoven. Wilt u bidden dat de rechtspraak in Pakistan spoedig het echtpaar vrijspreekt?
  • Bid voor de in totaal 25 Pakistaanse christenen die in de gevangenis zitten vanwege de blasfemiewetgeving. Bid om kracht, gezondheid en vrijspraak. Bid dat de blasfemiewet aangepast zal worden in de landen waar het christenvervolging tot gevolg heeft.
  • In Oeganda is schade ontstaan in de vluchtelingenkampen na een storm. In één van de kampen bevindt zich een project van HVC. Lokale projectleiders helpen waar ze kunnen om de schade te herstellen. Wilt u bidden voor herstel en rust voor de betrokkenen?
  • We zijn dankbaar dat in één van de 'shelters' van Omarm een kind vier nieuwe kinderen konden worden opgevangen. Dankt u met ons mee en wilt u ook bidden dat de vier jongens zich snel mogen thuisvoelen?

Danken:

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post!

Meld u gratis aan