Gebedspunten september 2023

In Jaranwala (Pakistan) proberen christenen het leven weer op te pakken na de gewelddadige aanvallen vorige maand. Verwoeste kerken worden hersteld.

17 september 2023

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Regelmatig vertellen zij ons verhalen van verhoorde gebeden. We mogen bidden tot een God die hoort. Bidt en dankt u daarom met ons mee?

Gebedspunten

• Bid voor de nabestaanden van een man die recent tot geloof kwam en sindsdien werd buitengesloten door zijn dorpsgenoten in de regio Chhattisgarh (India). Vorige week werd hij aangevallen door een groep mensen die op hem insloegen, niet lang daarna overleed hij aan zijn verwondingen. Dorpsbewoners stonden een begrafenis niet toe, daarom hebben lokale evangelisten het lichaam naar een andere plaats gebracht en daar hebben zij hem een christelijke begrafenis gegeven.
  • Bid voor lokale evangelisten (zoals hierboven omschreven) en het werk dat zij doen, soms met gevaar voor eigen leven.

• Blijft u bidden voor Asif Pervaiz en zijn vrouw en kinderen? Pervaiz zit al tien jaar onterecht vast in een gevangenis in Pakistan. Het is hartbrekend om te zien hoe Maroline en hun vier kinderen zich al tien jaar door het leven worstelen zonder hun man en vader. Er zit weinig schot in de rechtszaak.

• Bid ook om vrijspraak voor de Pakistaanse mannen die onterecht opgepakt zijn. De aanklacht aan hun adres bracht een golf van vernieling in de wijk Jaranwala teweeg. Dank mee voor iedereen die gaf, hierdoor kon de hulp bijna direct van start gaan en dit loopt nog steeds door.

• Bid voor de situatie van de Zuid-Soedanese kinderen nu de voedselvoorziening steeds nijpender wordt. Bid ook dat het mogelijk wordt weer veilig terug te gaan naar Zuid-Soedan.

• Wij vragen u te bidden voor de christenen in Noord-Korea, door angst voor verraad leven zij in grote eenzaamheid. Bid ook voor de Noord-Koreaanse spreker die voor de HVC Regiotour naar Nederland hoopt te komen.

• Bid voor de jongerenreis naar Irak die volgende maand gepland staat. Bid mee om een voorspoedige reis, waardevolle ontmoetingen en dat het Evangelie harten mag raken.

Dankpunten

• Dank met ons mee dat er ruimhartig wordt gegeven voor Bijbels voor vervolgde christenen. Bid mee dat deze veilig op de plek van bestemming én in de juiste handen terecht zullen komen.

• Tegen een evangelist in India is aangifte gedaan omdat hij doopte in de rivier. Een groepje mannen dreigde ook zijn kerk te slopen. Dank met ons mee dat de aanklacht is geseponeerd! Dank ook dat daarna een persoon gedoopt kon worden zonder problemen.

• Dank met ons mee dat de HVC-projectleiders veilig zijn teruggekeerd van een werkbezoek aan Pakistan.

• Dank dat er vele Bengalezen tot geloof komen en de gemeenten in Bangladesh hierdoor hard groeien.

Meer gebedspunten >

Wilt u blijven bidden voor vervolgde christenen?
Ontvang gebedspunten en actueel nieuws over christenvervolging via e-mail of per post.

Meld u gratis aan