Minionderneming

In Pakistan en India zijn duizenden christenen als gevolg van de coronacrisis werkloos geworden. Zonder inkomen dreigt een acute hongersnood. HVC roept Nederlandse ondernemers op om vervolgde christenen te helpen kleine bedrijfjes op te starten.

Fietstaxi

Minionderneming fietsenmaker

Minionderneming kleermaker

Minionderneming apotheker

Zelf voorzien in levensonderhoud

Tienduizenden broeders en zusters kampen met een lege maag. Dagloners die thuis moesten blijven vanwege de lockdown, verloren direct hun inkomen. Vandaag geen loon, is morgen geen eten. Hun werkgevers - veelal moslims of hindoes - trekken nu geloofsgenoten voor, waardoor christelijke dagloners zonder werk blijven. Zonder inkomen dreigt een acute hongersnood. Met een minionderneming helpt u hen te voorzien in hun eigen levensonderhoud. Bent u ondernemer? HVC vertelt graag bij u op locatie meer over dit project!

Steun dit project

In nood door de coronacrisis

Sinds het begin van de coronacrisis zet HVC zich door middel van voedselpakketten in voor christenen die door de crisis geraakt werden. Als christenen in India en Pakistan zonder werk zitten, kunnen ze vaak niet op de overheid aan. Die deelt wel voedsel uit, maar christenen worden regelmatig achtergesteld. Tot op de dag van vandaag verspreidt HVC de voedselpakketten, waardoor gezinnen niet zonder eten komen te zitten. Nu willen we hen ook structureel helpen, door ze kleinschalig een onderneming te laten starten.

Nieuwe initiatieven

Via het netwerk van lokale projectleiders ontvangt HVC veel verzoeken van christenen met ideeën om zelfvoorzienend te worden. We willen vervolgde christenen kansen bieden, juist ook in deze moeilijke tijd. De variatie in de nieuwe initiatieven is groot:

• Een fietstaxi
  • Het houden van een paar kippen of een koe, om melk of eieren te kunnen verkopen
  • Kleinschalige landbouw
  • Een kraampje met koopwaar
  • Fietsenmaker
  • Kleermaker
  • Kapper
  • Apotheker

HVC bij u op locatie

Nu het bezoeken van ondernemersbijeenkomsten niet mogelijk is, bezoekt HVC de ondernemers! Tijdens een presentatie brengen we u (en eventueel uw medewerkers) op de hoogte over de vervolgde kerk. Hoe gaat het met nu met vervolgde christenen tijdens de coronacrisis? En wat kunt u voor hen doen?

Tijdens het bezoek van circa 30 minuten vertelt de HVC-medewerker u graag meer over de mogelijkheden om een vervolgde christen zelfvoorzienend te maken. Sommige initiatieven kunnen direct van start, voor sommige andere ideeën moet iemand eerst getraind worden. De basisinvestering loopt uiteen van zo'n € 500 tot € 2500 per initiatief.

Neem vrijblijvend contact met ons op en nodig HVC uit bij uw organisatie!

Ja, ik wil vervolgde christenen helpen een eigen onderneming te starten

U kunt vervolgde christenen helpen een eigen onderneming te starten om zelfvoorzienend te worden. Hartelijk dank voor uw steun!

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Nieuws over dit project

Het is voor vervolgde christenen een grote bemoediging om te weten dat er vanuit Nederland voor hen wordt gebeden. Mogen we u op de hoogte houden over christenvervolging?